برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
رضائی

استفاده پکینگ برای جذب( برج های پر شده

استفاده پكينگ براي جذب( برج هاي پر شده

استفاده پکینگ برای برج جذب ( برج های پرشده )

TOWER ABSORBTION
TOWER PACKED BED

جهت انتقال جرم و انتقال حرارت بین دو فاز از روش‌ های مختلف استفاده می شود . به عنوان مثال می توان درون یک برج ( ستون ) مایع و گاز را با هم مخلوط و سپس جدا نمود . به این صورت که گاز از درون سوراخ هائی از پائین توسط دمنده هائی وارد مایع شده و از بالا خارج شود . و از بالا فاز مایع به صورت دوش مانند به داخل برج جذب پاشیده می شود در این حالت دو روش وجود دارد روش قدیمی تر این است که می توان از برج های سینی دار استفاده کرد . آنچه مهم است این است که زمان تماس در میزان انتقال جرم مؤثراست . هرچه زمان تماس افزایش یابد میزان انتقال نیز بیشتر است . بنابراین برج های انتقال جرم را طوری طراحی می کنند که زمان تماس افزایش یابد . روش جدیدتر با بازدهی بیشتر و هزینه کمتر این است که از برجهای پرکن ( PACKED BED ) و پکینگ ها استفاده شود که باید دارای خصوصیات زیر باشند .

خصوصیات پکینگ ها :

1) سطح تماس زیادی را بین مایع و گاز ایجاد کند . یعنی سطح پر کن به ازاء واحد حجم ستون بایستی زیاد باشد .به عنوان مثال پکینگ پال رینگ به دلیل دارا بودن ساختار متخلخل و داشتن پره های زیاد در داخل استوانه دارای سطح فعال بالا می باشد .

2) دارای خصوصیات مطلوب جهت جریان سیال باشد . به آن معنی که جزء تهی در ستون پرشده مقدار بزرگی باشد . پرکن بایستی امکان عبور حجم زیادی از سیال را از سطح مقطع کوچکی بدون آنکه پدیده های انباشتگی ( LOADING) و طغیان (FLOODING) رخ دهد ، فراهم سازد .

3) از لحاظ شیمیائی در برابر سیالاتی همچون اسید ها و حلالها و .. که به کار می رود بی اثر باشد و هیچگونه خوردگی نداشته باشد ، که پلیمرها از جمله پلی پروپیلن و پلی اتیلن دارای این خاصیت می باشند .

4) دارای استحکام باشد تا استفاده از آن به آسانی امکان پذیر باشد .

5) دارای وزن سبک بوده که سبب آسیب به اجزاء برج و ستون نشود .

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

رضائی، از ۱۸ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

... و ۱ ماه پیش به روز شده.

رضائی
رضائی
آگهی: استفاده پکینگ برای جذب( برج های پر شده
رضائی