برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
باقری

لودسل و مانتینگ

لودسل و مانتينگ

گروه فنی مهندسی ابزار دقیق کیمیا
لودسلLoad cell
لودسل یک نوع حسگر (Sensor) الکترونیکی برای اندازه‌گیری وزن و نیرو است که در انواع کششی ، خمشی ، فشاری و پیچشی ساخته شده است.
سازندگان لودسل:
امروزه به دلیل موارد اسفاده متعدد در صنایع اتوماسیون ، تولید کنندگان لودسل در جهان رو به افزایش است ، . این شرکت با سازندگان مشهوری مانند Zemic,Celltec,HBM ,Revere و . . . فعالیت دارد.
موارد کاربرد لودسل چیست ؟
این محصول برای اندازه‌‌گیری نیرو در کارخانجات مختلف و نیز اندازه‌گیری کشش کابل‌‌ها و کشش نخ در کارخانجات نساجی و سایر صنایع استفاده می‌شود.
اندازه‌گیری وزن بطریقه دیجیتال در ترازوهای الکترونیکی نیز نیازمند لودسل می‌باشد. امروزه انواع مختلف لودسل با ظرفیت‌های متفاوت در ساخت ترازوها و باسکول‌های الکترونیکی کاربرد فراوان دارد.
سیستم‌های اتوماتیک بر اساس اندازه‌گیری وزن مواد در کارخانجات مواد غذایی - کارخانجات آسفالت - پلانت‌های مواد شیمیایی همه از لودسل استفاده می‌نمایند.
ساختار لودسل چگونه است ؟
لودسل شامل یک هسته فلزی (از آلیاژ خاص) و تعدادی strain gauge مجموعه ای از مقاومت های الکتریکی می‌باشد که در اثر اعمال نیرو مانند تمام مواد تغییر شکل می‌یابد اما پس از برداشتن نیرو به حالت اولیه خود برمی‌گردد . میزان برگشت‌پذیری این ماده تعیین کننده کیفیت و دقت و دیرپایی لودسل است.
دقت لودسل یعنی چه و چگونه تعیین می‌شود؟
دقت لودسل یعنی قدرت تفکیک آن نسبت به ظرفیت کل و نیز حد خطای مجموع آن .
عوامل دخیل در دقت و کیفیت لودسل نوع آلیاژ هسته و ساختار strain gauge می‌باشد . موسسه oiml ( واقع در سوئیس ) قدرت تفکیک و خطای مجموع لودسل و رفتار لودسل تحت رطوبت و درجه حرارت را بر اساس استانداردهای خاص مورد ارزیابی قرار می‌دهد کلاس دقت لودسل را تعیین می‌کند.
مسئولیت و تضمین تطبیق لودسل با استانداردهای اجباری به عهده شرکت تولید کننده است.

انواع لودسل:
لودسل ها با توجه به کاربردی که دارند ، در انواع مختلفی ساخته می شوند ، همانند:
- لودسل های خمشی یک طرفه
- لودسل های خمشی دو طرفه
- لودسل های فشاری
- لودسل های فشاری - کششی
www.tskimia.com
tskimia@yahoo.com

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

باقری، از ۱۱ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

... و ۳ سال پیش به روز شده.

عبارات کلیدی:
باقری
باقری
آگهی: لودسل و مانتینگ
باقری