برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
مجتبی اصغری

روف گاردن

روف گاردن

روف گاردن یا بام سبز به بامی اطلاق می شود که تمام یا قسمتی از آن توسط فضای سبز پوشیده شده باشد و در واقع یک سیستم سبک وزن مهندسی ساز است که رشد گیاه را در بام میسر ساخته و درعین حال در برابر اشعه ی خورشید، اتلاف انرژی و ... از بام محافظت می کند.
روف گاردن یا بام باغ به مساحت قابل ساخت یک پروژه افزوده و مکانهای جدیدی برای اجتماع درون محیطی فراهم می آورد که این امـر در سالهای اخیر با توجه به ارائه راهـکارهای اجرایی مناسب، مورد توجه مهندسین مشاور، معماران و سازندگان در صنعت ساختمان کشورمان گردیده است.
روف گاردن با ایجاد محیطی مفرح و زیبا در ارتفاع با مناظری متفاوت از آنچه بطور معـمول می بینیم، آن هم در فضای گمشده ای از ساختمان که تاکنون بلا استفاده به نظر می رسیده است، بدون شک ایده ای جالب و منحصر به فرد به منظور ارتقای سطح کیفی زندگی و همچنین افزایش ارزش بـنا و ساختمــان خواهـد بود از دیدگاه مهندسی سازه،طراحی ساختمان با بام سبز یا روف گاردن منجر به افزایش پایداری و مدیریت صحیح باران های سیل آسا و آب باران می گردد.

محل اجرای روف گاردن لزوما بام ساختمان نیست. لابی ســـاختمانها،بـــا توجـــه بـــه اینکـــه اصولا روی ســـقف اجـــرا می شـــوند یکی از گزینه هایـــی هســـتند کـــه سیســـتم بـــام ســـبز یا روف گاردن روی آنهـــا قابـــل اجراســـت.  
پاسیو ها نیـــز از ایـــن قاعـــده مســـتثنی نیســـتند و مـــکان مناســـبی بـــرای اجـــرای روف گاردن هســـتند. تراس هـــا، بـــه علت خصوصـــی بـــودن، یکی از اولیـــن هدفهای اجرای سیســـتم روف گاردن هســـتند. پوشـــیده بودن سقف تراســـها باعث ایجاد محیطـــی متفاوت با بـــام از نظر عملکرد هســـتند.
طراحی و اجرای روف گاردن یا باغ بام شامل دو مرحله عمرانی ( اجرای ایزولاسیون و زهکشی ) و لنداسکیپ ( اجرای فضای سبز و تجهیزاتی مانند آلاچیق ، باربیکیو و ... ) می باشد.
استفاده از مصالح نوین ژئوسنتتیک مانند ژئوممبران، ژئودرین و ژئوتکستایل در تسریع، کاهش هزینه ها و بالا بردن ایمنی سیستم ایزولاسیون، زهکشی و فیلتراسیون بام بعنوان یکی از اساسی ترین اجزاء ساختمان، تخصص ما میباشد.

موادی که در ساخت بام باغ استفاده میشود، دارای عمر بسیار طولانی هستند که این  خصوصیت آنها، باعث می شود نیازی به تعویض دوره ای آن نباشد و عمر ماندگاری  آنها بین 30 تا 50 سال باشد.
 بام باغ ها علاوه بر نقش تصفیه کنندگی هوا، از پوسیده شدن و فساد عا یق رطوبتی  بام و نیاز به تعویض دوره ای آن جلوگیری می کند و در حقیقت بهترین پوشش محافظ برای آن به شمار می روند.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

مجتبی اصغری، از ۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۶ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ روز پیش به روز شده.

مجتبی اصغری
مجتبی اصغری
آگهی: روف گاردن
مجتبی اصغری