برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
برنا صنعت یگانه

المنت شیشه ایی

المنت شيشه ايي

المنت شیشه ای

المنت شیشه ای متشکل از یک سوپر آلیاژ نیکل کروم که به صورت یک فنر درآمده است. این فنر داخل یک لوله شیشه ای قرار می گیرد. فنر المنت می تواند در قدرتهای مختلف تولید شود. به عنوان مثال قدرتهای معمول شمال ۵۰۰، ۱۰۰۰؛ ۲۰۰۰ وات و غیره می باشند. جنس لوله شیشه ای باید از جنسی باشد که در حرارت بالای فنر دچار آسیب نشود. به طور معمول برای جنس لوله از پیرکس، کوارتز و غیره استفاده می شود.


انواع مختلف

المنت شیشه ای دارای انواع و مدل های مختلفی است. از نوع های پر استفاده در صنایع مختلف می توان از مدل های رفلکتوری و ساده نام برد. مدل رفلکتوری دارای شیشه پشت سفید و مات است. در مدل ساده شیشه المنت مانند شیشه های معمولی است.

این نوع المنت را می توان بر اساس نوع کانکشن به دو گروه تقسیم کرد. در نوع اول دو سر المنت سرامیکی است که کانکشن برقی درون آن به فنر داخل المنت وصل می شود. این نوع المنت که به تابشی معروف است در پر استفاده ترین حالت درون المنت های بخاری های برقی استفاده می شود. این نوع انتقال دما (تابشی) یکی از تفاوت های اصلی آن با المنت های دیگر از جمله المنت میله ای است.

نوع دوم کانکشن المنت تنها از یک سمت لوله است. در این حالت طرف مقابل لوله المنت بسته می شود. در این حالت به طور معمول المنت به طور کامل عایق بندی می شود. این نوع کانکشن برای استفاده در وان مایعات خصوصا مایعات اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد.


صنایع مورد استفاده

المنت شیشه ای از نوع های پرمصرف المنت است. صنایع بسته بندی، غذایی و … از جمله صنایع مختلفی هستند که المنت های نوع شیشه ای به طور معمول در آنها استفاده زیادی دارند. در زمان انتخاب نوع المنت به نکات ضعف و قدرت المنت شیشه ای توجه فرمایید. این نوع المنت ها در برابر ضربه و یا لرزش مقاومت بالایی ندارند. درصورت نیاز به گرمای نوع تابشی و نداشتن لرزه و ضربه در محیط، یکی از بهترین المنت هایی که می توانید انتخاب کنید المنت شیشه ای است.


تفاوت المنت شیشه ای با لامپ رشته ای

شاید متوجه شده باشید که این نوع المنت تشابهات ساختاری زیادی با لامپ رشته ای دارد. این تصور تا حدی درست است. تفاوت اصلی این دو در تفاوت نوع عملکرد رشته های آنهاست. مقدار زیادی از انرژی دریافتی رشته های لامپ تبدیل به نور می شود. و تنها مقدار کمی از تبدیل به گرما می شود. این در حالی است که بیشتر مقدار انرژی دریافتی المنت شیشه ای تبدیل به گرما شده و مقدار کمی از آن تبدیل به نور می شود.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

برنا صنعت یگانه، از ۵ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ روز پیش به روز شده.

برنا صنعت یگانه
برنا صنعت یگانه
آگهی: المنت شیشه ایی
برنا صنعت یگانه