برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
سیافی

اسپاتول دندانپزشکی

اسپاتول دندانپزشكي

کاردک یا همزن اسپاتول برای مخلوط کردن مواد دندانی مانند سیمان، موم یا مواد قالب استفاده می شود. این کاردک ها همچنین می توانند برای بارگیری مواد مورد نیاز در آماده سازی دندان استفاده شوند.
اسپاتول های اختلاط کننده برای مخلوط کردن سیمان های دندانی طراحی شده اند. این ابزارها معمولاً از یک ابزار دستی فلزی محکم (به عنوان مثال فولاد ضد زنگ) با نوک دیستال ساخته شده اند که ممکن است صاف یا منحنی باشد. این وسیله دارای دو سر است که یک سر آن مانند قاشقک می باشد و از آن برای نمونه برداری مواد استفاده می شود و سر دیگر آن یک تیغه پهن دارد که برای خرد کردن، خراش دادن و نرم کردن مواد شیمایی استفاده می شود.
تیغه ممکن است سطح وسیع تری داشته باشد تا به اختلاط پودر سیمان با مایعات کمک کند و طوری طراحی شده است که به سیمان در حال مخلوط نچسبد. برخی از اسپاتول های اختلاط دندانی از پلاستیک ساخته شده اند (که عمدتاً برای اختلاط سیمان گلاس آینومر استفاده می شود) زیرا فولاد ضد زنگ با مواد مخلوط شده واکنش نشان می دهد. از اسپاتول های مخلوط کننده سیمان در تهیه پروتزهای دندانی نیز استفاده می شود.
وقتی صحبت از دندانپزشکی می شود، همه ما می دانیم که اسپاتول چه اهمیتی در این زمینه دارد. همزن دندان ابزاری قاشق مانند است که بدون شک در عملیات درمانی دندانپزشکی بسیار مفید است. به عنوان مثال، در اختلاط مواد آب بندی مانند سیلیکون، مواد پرکننده، مواد قالب گیری و سیمان و غیره کمک می کند. همچنین می توان از این ابزار برای جداسازی ماتریس ها و رنگ آمیزی سیم های جمع کننده و غیره استفاده کرد و می تواند دارای یک یا دو سر باشد. در این قسمت سعی می کنیم به انواع اسپاتول سیمانی دندان بپردازیم.
اسپاتول ها عمدتا از جنس های متفاوتی اعم از فلزی، پلاستیکی (یکبارمصرف) و چینی ساخته می شوند. مدل های فلزی از فولاد ضدزنگ و مدل پلاستیکی از پلی استایرن یا پلی آمیدی تهیه و عرضه می شوند. فولادی ها در برابر حلال ها، مواد اسیدی و آب جوش مقاومت بالایی دارند. از پلاستیکی ها هم بیشتر در آزمایشگاه ها استفاده و به دلیل یکبار مصرف بودن؛ بعد از اتمام کار دور ریخته می شوند.
تلفن همراه
66734960
66735026
09038888236
www.shazco.ir

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

سیافی، از ۱۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

... و ۴ ماه پیش به روز شده.

سیافی
سیافی
آگهی: اسپاتول دندانپزشکی
سیافی