برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
پیشگامان شیمی -حسنپور

کاربرد آلژینات سدیم

كاربرد آلژينات سديم

مشخصات محصول آلژینات سدیم :
• نام شیمیایی : آلژینات سدیم.

• اسامی مترادف با آلژینات سدیم : نمک سدیم اسید آلژینیک ، sodium alginate .

• فرمول شیمیایی : C6H7O6Na
تعریف آلژینات سدیم
آلژینات سدیم یک پلی ساکارید است که از جلبک‌های دریایی قهوه‌ای رنگ که در سواحل شمالی آتلانتیکا، آسیا و آمریکای شمالی رشد می‌کند بدست می‌آید که بدلیل خاصیت بیو پلیمری و ارزان قیمت و همچنین خاصیت تجزیه پذیری بسیار مورد توجه قرار گرفته است و یک ماده‌ی بی‌خظر است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیز می‌باشد و به‌عنوان یک امولسیفایر، عامل ژل ساز و تثبیت کننده در صنایع غذایی و همچنین به‌دلیل مقاومت بالای آن در برابر گرما و حرارت در طول پخت و پز به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

آبزیان بدلیل داشتن پروتئین زیاد و همچنین اسیدهای چرب غیر اشباع نسبت به فساد حساسیت بسیار بالای دارند به‌همین خاطر از مواد نگهدارنده برای به تاخیر انداختن فساد در گوشت این محصولات استفاده می‌شود که آلژینات سدیم بدلیل خاصیت ضد اکسیداسیونی بهترین افزودنی برای اینگونه محصولات می‌باشد.

کاربرد آلژینات سدیم:
۱ تثبیت کننده: جایگزین نشاسته و کاراژین، آلژینات سدیم در نوشیدنی‌ها، محصولات لبنی، محصولات یخ زده می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
۲ پرکننده و امولسیون: به عنوان افزودنی مواد غذایی، آلژینات سدیم به‌طور عمده در طعم سالاد، پودینگ مربا، سس گوجه فرنگی و محصولات کنسرو شده استفاده می‌شود.
۳ هیدراتاسیون: آلژینات سدیم می تواند رشته فرنگی، ورمیشیل و برنج را بیشتر سازگاری.
۴ خواص دارویی: با استفاده از این ویژگی، آلژینات سدیم میتواند به انواع ژل تبدیل شود. همچنین می تواند به عنوان پوشش برای محصولات میوه، گوشت و جلبک دریایی از هوا استفاده شود و همچنان طولانی تر نگه داشته شود.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

پیشگامان شیمی -حسنپور، از ۵ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۴ سال پیش به روز شده.

پیشگامان شیمی -حسنپور
پیشگامان شیمی -حسنپور
آگهی: کاربرد آلژینات سدیم
پیشگامان شیمی -حسنپور