برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
شرکت نمک پاینده

کارخانه تولید نمک صنعتی شکری،نمک طعام و نمک خوراکی

كارخانه توليد نمك صنعتي شكري،نمك طعام و نمك خوراكي

کارخانه نمک-نمک تصفیه شده.مصرف نمک.بازار خرید و فروش نمک .صنایع مصرف کننده
1- معرفی محصول(nacl)
نمک طعام با نامهای مانند، نمک صنعتی، نمک خوراکی، سنگ نمک، نمک خوراکی،نمک بهداشتی،نمک دانه بندی،نمک گرانول،نمک بسته بندی،نمک ارگانیک،نمک طبیعی،نمک شکری،و ... دربازار نامیده میشود که در مجموعه نمک طعام یکی از مواد ضروری در رژیم غذایی و مهمترین ماده الکترولیت موجود در مایعات سلولی و خارج سلولی است. افزایش روزافزون و گستردگی کاربردهای آن سبب شده تا برابر امار ارائه شده و تحقیقات تکمیلی گروه نمک پاینده از نمک و مشتقات نمک در انواع محصولات نمک های صنعتی ،نمک خوراکی،سنگ نمک ،نمک گرانول و.... به عنوان ماده ای با 14000 کاربرد یاد شود.
برابر تحقیقات بعمل امده وقتی نام نمک را به زبان می اوریم معمولا عمومی ترین گرید نمک که در نگاه اولیه به فکر هر انسانی میرسد نمک خوراکی میباشد که در ایران نوع خوراکی آن به نام نمک بهداشتی ،نمک یددار،نمک استاندارد بوده اما در کل نمک و محصولات و دامنه نمک های موجود درایران خود به سه دسته و گروه کلی تقسیم میشود
1- نمک های معدنی یا همان سنگ نمک که از معادن نمک استخراج میشوند و بیش از 98 درصد ان مصارف صنعتی و یا مصرف مواد اولیه برای کارخانه تولید نمک خوراکی میشود
2- نمک های صنعتی ،نمک دانه بندی ،ونمک گرانول که از کوبش و خردایش نمک های معدنی گروه اول بدست می ایند
3- گرید و گروه نمک های خوراکی که دراینجا به توضیحات و پیرامون گروه سوم یعنی نمک های خوراکی کیپردازیم
نمک طعام ویا نمک تصفیه شده که درکارخانه نمک کوبی تولید میشوند از لحاظ درجه خلوص تحت عناوین نمک صنایع غذایی، نمک سفره و نمک آشپزخانه تقسیم میشود. نمک طعام به صورت کریستالهای سفید مکعبی شکل یا دانه های ریز (گرانول) و یا پودری شکل است. هنگامی که دارای کریستالهای بزرگ باشد بیرنگ، شفاف یا سفید است. بررسی ساختمان بلورین املاح نمک بوسیله اشعه ایکس ثابت کرده است که این املاح در حالت جامد بصورت یون، دارای ساختمان مکعبی شکل با وضعیت هشت وجهی هستند. بلورهای نمک طعام دارای نقطه ذوب و نقطه جوش بالایی بوده و نمک طعام مذاب دارای خاصیت هدایت الکتریکی زیادی است. به همین دلیل در حلالهایی که ثابت دی الکتریک بالایی دارند مانند آب کاملا" قابل تفکیک است.
جدول(1): نمونه ترکیب شیمیایی نمک طعام
ترکیب شیمیایی سدیم کلر پتاسیم کلسیم منیزیم فسف ر آهن مس روی گوگرد آب
مقدار
Gr100/mgr 38850 59900 ناچیز 29 290 8 2/0 1/0 0 23 ناچیز

علاوه بر مصارف خوراکی، نمک عامل حجیم کننده برای پاک کننده های سنتزی و استاندارد کننده های رنگها می باشد. در سرم سازی، حمامهای نمک و پرکننده های قرصها و تهیه آنزیم نیز کاربرد دارد به عنوان علف کش، قارچ کش و ضد باکتری و میکروب نیز مصرف میشود. از اینرو نقش محافظت کنندگی خاصی در صنایع غذایی دارد. علاوه بر اینها برای سختی گیری آب و عمل احیاء رزینهای تبادل یونی نیز استفاده میشود.
نمک یددار شکل دیگری از نمک طعام است که با ترکیباتی از جمله یدید پتاسیم، کربنات منیزیم و تیو سولفات سدیم غنی شده است. به طور کلی افزودن ترکیباتی مانند ید به نمک به پیشنهاد سازمان بهداشت و خواربار جهانی و به منظور جلوگیری از بیماریهایی مانند گواتر انجام شده است.
دراینجا به تولید نمک تصفیه شده در گروه نمک مرکزی پاینده اشاره میشود اشاره
1-1- کد محصول (آیسیک) :
15492510 با نام نمک تصفیه شده.نمک پاینده
www:payandehsalt.com
2-1- شماره تعرفه گمرکی:
شماره تعرفه گمرکیانواع نمک 01/25 است که شامل انواع نمک (نمک معدنی، نمک محلول در آب، نمک حاوی مواد افزودنی، نمک دریایی، نمک سفره، کلرید سدیم خالص، نمک یددار، نمک تصفیه نشده و...) میباشد.
3-1- شرایط واردات :
از لحاظ قانونی محدودیتی برای واردات این محصول وجود ندارد. با مراجعه به آمارهای منتشر شده توسط وزارت بازرگانی اطلاعات مربوط به میزان واردات این محصول جمع آوری شده، که به تفصیل در بخش(3-2) آورده شده است.

4-1- استانداردها :
استاندارد تعیین و تدوین شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران که اجرای آن با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام شده است در مورد این محصول با شماره 26 و با موضوع " ویژگیهای نمک خوراکی" ارائه شده که خلاصه آن در ذیل آورده شده است. آخرین تجدید نظر و تغییرات در این استاندارد در سال 1385 صورت گرفته است. تولید نمک یددار باید مطابق با استاندارد شماره 1195 صورت پذیرد.
بطور خلاصه ویژگیهای شیمیایی و فیزیکی نمک خوراکی باید مطابق جدول زیر باشد:
جدول(2): ویژگیهای شیمیایی و فیزیکی نمک خوراکی
ردیف ویژگی حدود قابل قبول روش آزمایش
1 وضعیت ظاهری رنگ سفید شفاف تا مات بررسی

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

شرکت نمک پاینده، از ۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۵ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ سال پیش به روز شده.

شرکت نمک پاینده
شرکت نمک پاینده
آگهی: کارخانه تولید نمک صنعتی شکری،نمک طعام و نمک خوراکی
شرکت نمک پاینده