برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
بالن صنعت

heliuom 200 bar ekc امارات ، گاز هلیوم ، هلیوم ، شارژ

heliuom 200 bar ekc امارات ، گاز هليوم ، هليوم ، شارژ

با وجود تاخیر در احداث کارخانه “قطر 3” که بسیاری انتظار آن را می‌کشیدند، سایت “Gas world” از طرحی اولیه “کارخانه قطر 4” برای آینده با خبر شد.
کارخانه “قطر 3” منبع عظیم و جدیدی است که به زودی وارد بازار جهانی هلیوم خواهد شد و برای مدت طولانی، تاریخ شروع ساخت آن سوژه گمانه زنی‌های فراوانی شده بود.
قلب تپنده صنعت هلیوم متکی بر چند منبع عظیم این گاز در جهان است. حدود 75% از گاز هلیوم مصرفی کل دنیا در سه منطقه مختلف تولید می‌شود ؛ شهرک صنعتی “راس لفان” در قطر، شرکت “اکسون موبیل” در شهر “ویومینگ” آمریکا و ذخایر فدرال هلیوم “آماریو” شهر تکساس که زیر نظر اداره مدیریت اراضی کشور آمریکا فعالیت می‌کند.
از چندین سال پیش واضح شده بود که آخرین منطقه ذکر شده در پاراگراف بالا، که بزرگ ترین ذخایر طبیعی هلیوم را در خود نگهداری می‌کند، به زودی تمام خواهد شد و تا سال 2021 ، ما با چهره‌ای جدید از صنعت گاز هلیوم آشنا خواهیم شد. در حالی که مصرف کنندگان خانگی در تکاپو برای یافتن تکنولوژی‌های بازیافت و بازیابی جدید هستند، در صنعت هلیوم نیز تلاش‌های فراوانی برای راه اندازی مراکز و ذخایر تازه در سرتاسر دنیا و ابداع روش‌های مدرن پیدا کردن این منابع در جریان هستند.
به همین دلیل هم همگان مشتاقانه در انتظار احداث کارخانه “قطر 3” هستند. در اوایل سال 2018 سایت “Gas world” اعلام کرد که این پروژه با ظرفیت 12 میلیارد لیتر در سال، به احتمال زیاد به دلیل مشکلات لوله‌های انتقال گاز تامینی‌ به پالایشگاه “بارزان” در قطر، تا سال 2019 به تعویق خواهد افتاد.
از زمان اعلام این خبر و طبق گزارش‌های محلی در کشور کره، شرکت صنایع سنگین هیوندای “HHI” و شرکت گاز “بارزان” که مسئول تامین ذخایر گازی کارخانه “قطر 3” است، وارد یک مشاجره چند میلیون دلاری شدند.
بر اساس اخبار منتشر شده، این مشاجره به دلیل اختلاف نظر در مورد مسئولیت تعمیر نشتی رخ داده در یکی از لوله‌های انتقال بوده که گاز را به پالایشگاه “بارزان” منتقل می‌کند.
نشت کردن لوله پروژه کارخانه هلیوم “قطر 3” را به تعویق انداخت
علارغم مسائلی که احداث کارخانه “قطر 3” را عقب انداخته‌اند، طرح راه اندازی کارخانه هلیوم “قطر 4” به صورت جدی پیگیری می‌شود.
قطر در حال حاضر 30% از تقاضای جهانی برای هلیوم را تامین می‌کند. تمام هلیوم این کشور از ذخایر طبیعی به عنوان “گاز همراه” از محصولات دیگر مانند میعانات گازی، پروپین، بوتان، بنزین سنگین و سولفور به دست می‌آید.
همه از ذخایر هلیوم کشور قطر به اندازه 10 هزار میلیارد لیتر و معادل 50 سال تقاضای فعلی دنیا، خبر ندارند و به همین دلیل در 10 سال آینده، کشور قطر مقام بزرگ ترین صادر کننده هلیوم را کسب خواهد کرد.
در ماه مارچ سال 2018، روزنامه محلی قطر به نام “گُلف تایمز” در خبری نوشت که قطر قرار داد گسترش کارخانجات میدان گازی گنبد شمال را برای اجرای طرح “FEED” بر روی تاسیسات سطح الارضی آن، به شرکت ژاپنی “چیودا” واگذار کرد.
تاسیسات سطح الارضی جدید (سه کارخانه عظیم ال.ان.جی) سالانه 23 میلیون تن “ال.ان.جی” یا گاز طبیعی مایع تولید می‌کنند. مراسم اهدای قرارداد “FEED” با حضور و سخنرانی وزیر صنعت و انرژی قطر، آقای دکتر محمد بن صالح الساده در ششمین کنفرانس تولید کننده – مصرف کننده توکیو در ماه اکتبر سال 2017 میلادی برگزار شد.
محمد بن صالح تصریح کرد که “قطر تصمیم بر ادامه دادن به عنوان یک رهبر قابل اطمینان در صنعت ال.ان.جی دارد” و افزود که ” برداشتن تحریم‌ قدیمی میدان گازی گنبد شمال، به افزایش تولید ملی گاز مایع طبیعی از 77 میلیون به 100 میلیون تن در روز تا سال 2024 منجر می‌گردد.”
ایران همچنین به منابع گازی این میدان (پارس جنوبی) دسترسی دارد اما بعید به نظر می‌رسد که تا 5 الی 10 سال آینده با توجه به ممانعت‌های سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن‌ها روبروست (مانند خارج شدن آمریکا از برجام)، اقدام به گسترش این میدان گازی کند.
یکی دیگر از دست آوردهای جانبی پروژه گسترش تاسیسات سطح الارضی، آمادگی کشور قطر برای تامین سالانه 800 تا 900 فوت مکعب ایزوتوپ‌های هلیوم (به طور مثال سالانه مقدار 950000 فوت مکعب از هر ایزوتوپ) است که از طریق راه اندازی کامل مجتمع “قطر 4” یا از بین بردن موانع و استفاده کامل از امکانات و ظرفیت‌های تاسیسات “قطر 1،2،3” این امر میسر خواهد شد. اما برای این کار کمیته هلیوم قطر باید منافع اقتصادی این طرح‌ها را بررسی کند.
با احداث پالایشگاه گاز “آمور” روسیه با ظرفیت تامین ایزوتوپ‌های هلیوم و اعلام روسیه برای وارد کردن آن به بازار گاز هلیوم در سال 2021، ورود به موقع و سر وقت به بازار، نقش حیاتی برای موفقیت کارخانه “قطر 4” دارد. کدام کشور قدم اول را خواهد برداشت، باید منتظر ماند.
مجمع هلیوم

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

بالن صنعت، از ۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۵ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ سال پیش به روز شده.

بالن صنعت
بالن صنعت
آگهی: heliuom 200 bar ekc امارات ، گاز هلیوم ، هلیوم ، شارژ
بالن صنعت