برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
جهاندار

فروش اسید هیومیک پودری 40درصد و مایع 12درصد

فروش اسيد هيوميك پودري 40درصد و مايع 12درصد

مهم‌ترین ویژگی‌های هیومیک اسید، که مزیتی برای صنعت کشاورزی به حساب می‌آیند عبارتند از؛
افزایش محصول‌دهی؛ شاید مهم‌ترین ویژگی‌ هیومیک و مزیتی که برای صنعت کشاورزی دارد، تحریک آنزیم‌های موجود در خاک و کمک به افزایش محصول‌دهی باشد. اسید هیومیک با تکثیر میکروارگانیسم‌های مطلوب در خاک، به رشد گیاهان کمیت و کیفیت قابل‌توجهی می‌بخشد.
افزایش قابلیت‌‌های ریشه گیاه؛ وجود هیومیک در خاک، به ریشه گیاه کمک می‌کند که آب و مواد غذایی بیشتری را از خاک جذب کند. این موضوع باعث عمل آوردن محصولات با کیفیت‌تری می‌شود.
افزایش ظرفیت خاک در نگهداری رطوبت؛ به کار بردن هیومیک اسید در صنعت کشاورزی و ویژگی منحصر به فرد آن در حفظ رطوبت خاک باعث می‌شود، که به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی شود. در واقع ساختار هیومیک به گونه‌ای است که استفاده از آن در بافت خاک، آن را در مقابل خشکی مقاوم می‌کند. این موضوع در مناطق گرم و خشک و مزارعی که بودجه آبی محدودی دارند، اهمیت زیادی دارد.
ایجاد تعادل در خاک‌های اسیدی؛
هیومیک میزان PH خاک را تنظیم کرده و بر این اساس محیط را به لحاظ اسیدی و یا قلیایی بودن متعادل می‌‎کند.
جلوگیری از فرسایش خاک؛ پدیده فرسایش خاک ضرر و زیان زیادی برای صنعت کشاورزی به دنبال دارد. استفاده از این ماده معدنی (Humic Acid) به دلیل ترکیبات کلوییدی یا به اصطلاح چسب‌سانی خود، احتمال روی دادن این اتفاق را به حداقل ممکن می‌رساند. به عبارتی دیگر، خاک دارای هیومیک، قابلیت بالایی در حفظ کیفیت و کمیت ذرات و دانه‌های خاک دارد.
کمک به رشد عمودی گیاه؛ رشد عمودی گیاه نقش مهمی در جذب حداکثری مواد مغذی موجود در خاک توسط ریشه دارد. اسید هیومیک می‌تواند بستر مناسبی برای رشد عمودی گیاه در خاک ایجاد کند.
بالا بردن سطح ویتامین‌ها در خاک؛ هیومیک اسید ویتامین‌هایی نظیر؛ Zn، K+Fe، P و N را به خاک اضافه می‌کند. این موضوع خود نقش مهمی در بالا بردن کیفیت محصول نهایی دارد.
جذب یون‌های آهن؛ یکی از مزیت‌هایی که به کارگیری این ماده آلی برای صنعت کشاورزی دارد، بالا بردن توان جذب یون‌های آهن بوسیله ریشه گیاه است.
جلوگیری از ترک‌خوردگی؛ خاک دارای هیومیک اسید به دلیل همان ترکیبات کلوییدی که پیش از این ذکر شد، کمتر ترک می‌خورد. در واقع ترکیبات کلوییدی همانند یک چسب قوی دانه‌های خاک را به هم پیوند داده و به علاوه با قابلیتی که در حفظ رطوبت خاک دارد، ترکیب یکدستی از خاک را ایجاد می‌کند.
جلوگیری از وقوع سیلاب؛ قابلیت خاک‌های دارای اسید هیومیک در جلوگیری از سیلاب به دلیل ویژگی‌های خاص آن در پیشگیری از فرسایش خاک و هرز رفت آب می‌باشد. از آنجایی که این کود باعث ایجاد یک بافت منسجم در خاک می‌شود، احتماع وقوع سیلاب در اینگونه مزارع به حداقل ممکن می‌رسد.
بالا بردن میزان جذب نیتروژن؛ خاک‌های حاوی اسید هیومیک قابلیت قابل‌توجهی در جذب نیتروژن دارند. این قابلیت به رشد سریعتر گیاه و در نتیجه کوتاه‌تر شدن پروسه تولید محصولات کشاورزی کمک شایانی می‌کند. البته حفظ نیتروژن مزایای بیشماری برای خاک مزارع کشاورزی دارد.
افزایش هوادهی خاک؛یکی دیگر از ویژگی‌های خاک‌ حاوی این کود ، قابلیت آن در هوادهی می‌باشد. این ویژگی موجب کارآمد شدن خاک شده و بستری برای رشد بهتر ریشه گیاهان می‎سازد. به عبارتی دیگر، خاک دارای هیومیک بهتر و راحت‌تر نفس می‌کشد.
جلوگیری از وقوع بیماری و آفت در خاک؛ ویژگی اسید هیومیک در افزایش جذب یون‌های آهن و همچنین ترکیباتی که در خود این ماده گران‌بها وجود دارد، احتمال وقوع بیماری‌های گیاهی نظیر فقر آهن را به صفر می‌رساند. اسید هیومیک همچنین یک ماده ضد آفت طبیعی به حساب آمده و از این لحاظ فواید قابل‌توجهی برای صنعت کشاورزی دارد.
کاهش میزان مواد سمی موجود در خاک؛ اسید هیومیک میزان مواد سمی موجود در خاک را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این ویژگی به خاطر ترکیبات خاصی است که در بافت این ماده آلی و مغذی وجود دارد.
جلوگیری از وقوع واکنش‌های شیمیایی مضر در خاک؛ فسفر به خودی خود با مواردی مانند AL، MG، Fe و Ca واکنش نشان می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که گیاه، فسفر کافی برای رشد و نمو نداشته‌باشد. استفاده از هیومیک اسید در مزارع باعث جلوگیری از این‌گونه واکنش‌ها شده و در نتیجه فسفر کافی را برای مراحل رشد گیاه حفظ می‌کند.
بالا بردن طول عمر محصولات کشاورزی؛وجود هیومیک در خاک باعث می‌شود که ضخاکت دیواره‌های سلولی در محصولات کشاوری بیشتر بشود. این موضع خود نقش مهمی در بالا بردن طول عمر مفید محصولات دارد.
افزایش جذب نور خورشید توسط گیاه؛ استفاده از اسید هیومیک در یک مزرعه کشاورزی موجب تیره شدن خاک آن می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که سطح خاک، نور بیشتری از خورشید را جذب کند. به

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

جهاندار، از ۴ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۲ سال پیش ثبت کرده ... و ۴ روز پیش به روز شده.

جهاندار
جهاندار
آگهی: فروش اسید هیومیک پودری 40درصد و مایع 12درصد
جهاندار