برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات

سدیم فلوراید

سديم فلورايد

سدیم فلوراید (Sodium Fluoride) یک ترکیب یونی معدنی است که به سهولت در آب قابل حل می باشد. این ترکیب به فرم و حالت جامد است و ظاهری سفید رنگ دارد. این محصول در صنایع گوناگون کاربرد دارد که از جمله؛ به مقدار کمی در فلوراید کردن آب آشامیدنی، در خمیر دندان، در متالورژی و به عنوان فلاکس و همچنین در آفت کش ها و سم موش استفاده می شود. این ترکیب دو یون تشکیل می شود. یون منفی که فلوئور است و یون مثبت که سدیم است. این دو یون در بدن نقش های متنوع و اساسی دارند.

سدیم فلوراید بر خلاف انحلال پذیری مناسبی که در آب دارد، در الکل ها نا محلول است. همچنین در صورت مجاورت با حرارت، پیوند های یونی آن می شکند و این ترکیب تجزیه می شود. تجزیه آن سبب تولید دو ترکیب سدیم خواهد شد. بهترین نوع نگهداری از آن، نگهداری در ظروف پلاستیکی با درب بسته در دمای 15 الی 30 درجه سانتیگراد است.

کاربرد سدیم فلوراید
کاربرد های گوناگونی برای سدیم فلوراید مطرح است که مهم ترین آن ها را می توان استفاده در محصولات دارویی و بهداشتی برشمرد. سدیم فلوراید دندان ها را در برابر پوسیدگی و باکتری هایی که باعث ایجاد حفره می شوند مقاوم تر می کند. این ترکیب برای جلوگیری از پوسیدگی به وفور استفاده می شود. در نتیجه از کاربرد های مهم آن در تولید خمیر دندان و دهانشویه ها می باشد.

کاربرد دیگر سدیم فلوراید در ساخت محصولات از جنس فولاد و آلومینیوم است. چرا که می تواند با بهبود اکسیداسیون سبب ایجاد محصولی یکنواخت گردد. همچنین از این ترکیب در تصفیه آب برای تامین فلوراید بهره می برند. بعلاوه از آن برای ساخت روکش های شیشه ای و نیز حفظ فولاد استفاده می کنند. سدیم فلوراید در دفع آفات نیز موثر است. به همین سبب در قارچ کش ها و حشره کش ها از این ترکیب معدنی استفاده می کنند. البته که غلظت آن در این محصولات در بین 15 تا 95 درصد می تواند متغیر باشد. پس بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که از رشد انواع میکرو ارگانیسم ها جلوگیری می کند.

این ترکیب یونی کاربرد های پزشکی هم دارد. برای نمونه این ترکیب می تواند در بهبود از کار افتادگی عصب شنوایی و بهبود عملکرد آن بکار رود. به همین دلیل مصرف قرص ها و دارو های حاوی آن رو به افزایش است. همچنین از آنجایی که در پوکی استخوان نیز نقش دارد از آن برای پر کرد حفره های استخوانی بهره می برند.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات، از ۳ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۱ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ هفته پیش به روز شده.

شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات
شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات
آگهی: سدیم فلوراید
شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات