برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
گروه صنعتی تجهیز گستر

سردخانه صنعتی | قیمت خرید سردخانه صنعتی

سردخانه صنعتي | قيمت خريد سردخانه صنعتي

قبل از خرید سردخانه صنعتی این مطلب را حتما بخوانید.
با توجه به توسعه کشورها در قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی همواره نگهداری بلندمدت مواد غذایی و دارویی و بهداشتی مورد توجه بوده و به همین منظور استفاده از سردخانه امروزه طوری فراگیر شده که تعداد سردخانه صنعتی یک کشور به عنوان نمادی از توسعه یافتگی آن به حساب آورده می‌شود. در ابتدا این سردخانه های طبیعی بودند که وظیفه نگهداری مواد فاسد شدنی رو داشتن ولی بعد از ساخت نخستین سیکل‌های تبرید تراکمی این سردخانه های طبیعی جای خود را به یخچال و فریزرهایی با محفظه کوچک دادند و البته ساخت و راه اندازی همین محفظه کوچک سرد هم نیاز به تجهیزات بزرگی داشت.نخستین سردخانه‌ها بیشتر به شکل یخچال‌هایی با محفظه‌ کوچک ساخته می‌شد و البته راه‌اندازی همین سیستم سرمایشی نیز نیاز به تجهیزات بزرگی داشت. اما به مرور صنعت سرمایش پیشرفت کرده و دستگاه‌های سرمایشی جدید ساخته شدند. امروزه سردخانه‌های صنعتی در مساحت‌های چند هزارمتری ساخته می‌شوند و از آنها برای حفظ و نگهداری مواد غذایی، محصولات کشاورزی، مواد دارویی و … استفاده می‌شود.
سردخانه‌ صنعتی چیست ؟
این محصول صنعتی را با نگاه به اسم آن میتوان تعریف روشنی کرد و همین طور که از اسم آن بر می‌آید، منظور از آن محلی است که در آن سرما تولید شده و از این سرمای تولیدی برای نگهداری برخی مواد فسادپذیر استفاده می‌شود. این مواد اغلب شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و پروتئینی و محصولات دارویی می‌شود. اگرچه در بسیاری از صنایع دیگر مانند صنایع شیمیایی و نظامی نیز ممکن است به اتاقک‌های سرماساز نیاز پیدا شود.
سردخانه صنعتی به دو شکل مختلف طراحی و ساخته می شوند.
۱. سردخانه‌های صنعتی گاه به صورت قابل حمل طراحی می‌شوند.
۲. سردخانه ثابت
در مورد اولی به شکلی تأسیسات لازم برای راه اندازی در یک واحد کانتینر نصب شده و در مواقع لزوم قابل جابه‌جایی است.
در مورد دوم هم سردخانه‌ها به صورت ثابت طراحی می‌شوند. به شکلی که انبار یا ساختمانی برای طراحی سردخانه ساخته شده، سپس تجهیزات لازم برای راه اندازی آن در اتاقکی جدا نصب می‌شود؛ که این تجهیزات در کنار هم وظیفۀ کاهش دما را در انبار یا ساختمان احداث شده برعهده خواهند داشت.
مهم‌ترین کاربرد سردخانه‌های صنعتی همان انبار کالاها و محصولاتی است که در مجاورت با گرما دچار آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی شده و تازگی و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این محصولات می‌توانند شامل محصولات پروتئینی مانند انواع گوشت حیوانات، محصولات غذایی، صنایع دارویی، محصولات کشاورزی و … باشد. طبیعی است اگر یک سردخانه صنعتی نتواند محصولات مورد نظر را تحت شرایط طراحی شده طی مدت زمانی خاص و با کیفیتی خاص نگه‌ دارد، به این معناست که سردخانۀ فوق تحت شرایط استاندارد طراحی نشده است و کارایی لازم را ندارد. به همین خاطر کار طراحی و ساخت سردخانه‌های صنعتی به دانش بالا، تجهیزات با کیفیت و نظارت کامل نیاز دارد.
انواع سردخانه صنعتی:
در اینجا لازم به توضیح هست که این محصول به صورت کلی در دو دسته زیر تقسیم بندی می شود که هرکدام از این سردخانه ها خود به چندین زیر شاخه تقسیم می شوند و این دو دسته عبارتند از:
۱. سردخانه صنعتی بالای صفر
۲. سردخانه صنعتی زیر صفر
حال که دسته بندی کلی این محصول را متوجه شدید به سراغ زیر شاخه های هر یک از این دو را برای شما توضیح می دهیم.
۱. سردخانه‌های خانگی یا همان یخچال‌ها و فریزرها
۲. سردخانه‌های فروشگاهی که گاه به اسم یخچال یا فریزر فروشگاهی نیز شناخته می‌شوند.
۳. سردخانه‌های تجاری که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رستوران‌های بزرگ به منظور انبارگردانی استفاده می‌شوند.
۴. سردخانه‌های صنعتی که در صنایع مختلف به منظور انبار کردن محصولات فساد پذیر مورد استفاده هستند.
۵. سردخانه کانکسی یا همان قابل حمل برای حمل از طریق ماشین ساخته می شوند.
امروزه صنایع سرمایشی به قدری پیشرفت کرده‌اند که سردخانه‌ها در مساحت‌های متفاوت و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تونل های انجماد ، سردخانه‌های بالای صفر و سردخانه‌های زیر صفر، آیس بانک‌ها، کارخانه‌های یخ‌سازی و … از جمله موارد مختلفی از سردخانه‌های صنعتی و زیرمجموعه‌های آن است که امروزه از آن‌ها استفاده می‌شود
بررسی عملکرد سردخانه ‌های صنعتی:
در طراحی و ساخت سردخانه‌های صنعتی نیز به مانند دیگر سیستم‌های سرمایشی از سیکل نبرید تراکمی استفاده می‌شود. در این سیکل‌ها از یک سیال مبرد به منظور سرماسازی کمک گرفته می‌شود. نقطۀ شروع هر سیکل تبریدی کمپرسور آن است. به همین خاطر است که از کمپرسور به عنوان قلب سیکل‌های تبریدی نام برده می‌شود. سیال مبرد که می‌تواند از ترکیبات فریونی یا آمونیاک باشد، در ابتدا وارد کمپرسور

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

گروه صنعتی تجهیز گستر، از ۱۰ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۳ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ سال پیش به روز شده.

گروه صنعتی تجهیز گستر
گروه صنعتی تجهیز گستر
آگهی: سردخانه صنعتی | قیمت خرید سردخانه صنعتی
گروه صنعتی تجهیز گستر