برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
چارتر 724

charter724 - چارتر 724- www.ticketir.ir

charter724 - چارتر 724- www.ticketir.ir

جستجوگر بلیط هواپیما چارتر724
www.ticketir.ir
www.ticketir.ir
چارتر 724 اولین و قدرتمندترین موتور جستجوی بلیط هواپیما در ایران می باشد که از سال 92 فعالیت خود را بطور گسترده در صنعت رزرواسیون بلیط هواپیما شروع کرده و تا به امروز بیش از 3600 آژانس مسافرتی از نرم افزار های فروش بلیط هواپیما این شرکت استفاده می نمایند.

بلیط چارتر
مخصوص آژانس

ورود به سایت
کد تخفیف : ch724

30 هزار تومان تخفیف
ورود به سایت
بلیط هواپیما
مخصوص مسافر

ورود به سایت
بلیط هواپیما

معرفی بلیط هواپیما
واژه بلیط ، کلمه ای فرانسوی است ( لاتین : ticket ) به معنی تکه کاغذی که بر روی آن مشخصات ورود به یک مکان خاص ثبت شده باشد . و منظور از بلیط هواپیما سندیست که توسط یک شرکت هواپیمایی به عنوان مجوز ورود به یک هواپیما خاص در مسیری مشخص برای مسافران صادر می شود ، پس از این رو اطلاعاتی مشخص از مسافر و پرواز بر روی آن ثبت شده است . مسافران با ارائه این سند به باجه یا کانتر پذیرش شرکت هواپیمایی میتوانند کارت پرواز دریافت کرده و از آن پرواز استفاده نمایند . بلیط هواپیما امروزه به 2 صورت پرینت کاغذی و یا نسخه الکترونیکی (عکس یا فایل PDF) به مسافر ارائه میشود و معمولا مشخصات به 2 زبان فارسی و انگلیسی بر روی آن ثبت شده است .



معرفی اطلاعات داخل یک بلیط هواپیما
این مشخصات را میتوان به 3 بخش اصلی تقسیم کرد :

مشخصات مسافر
مشخصات پرواز
مشخصات صادر کننده بلیط هواپیما
مشخصات مسافر


نام و نام خانوادگی :
هویت اصلی مسافر برای شرکت هواپیمایی از روی نام و نام خانوادگی ثبت شده آن شخص بر روی بلیط هواپیما مشخص میشود ، این مشخصات در سیستم های صدور بلیط هواپیمایی به صورت لاتین درج میگردد پس در نظر داشته باشید که باید مشخصات خود را با حروف انگلیسی و با درست ترین حروف ثبت نمایید. اگر در حال خرید پرواز های خارجی هستید بدانید که این اطلاعات باید با همان املا نوشته شده در پاسپورت در سیستم ثبت شود . در پرواز های داخلی از کارت های معتبر شناسایی ( کارت ملی ، گواهینامه و... ) و در پرواز های خارجی پاسپورت ملاک تایید هویت ثبت شده مسافرین بر روی بلیط هواپیما میباشد.

کد ملی و یا شماره پاسپورت :
دیگر مشخصه فردی ثبت شده بر روی بلیط هواپیما و همچنین در سیستم هواپیمایی کد ملی و یا شماره پاسپورت می باشد . بهترین حالت ثبت این مشخصه در پروازهای داخلی کشورمان و برای مسافرین ایرانی ثبت کد ملی و برای مسافرین غیر ایرانی ثبت شماره پاسپورت است اما در پروازهای بین المللی قطعا میبایست شماره پاسپورت را در سیستم ثبت کرد . جهت رزرو پروازهای داخلی کشورمان برای مسافران تبعه افغان میتوان از کد خانوار آنها نیز استفاده نمایید .

مشخصات پرواز


شماره پرواز :
پروازهایی که یک روز در تمامی مسیر های داخلی و خارجی صورت میگرد هر کدام برای خود مشخصه ای به عنوان شماره پرواز دارند که معمولا به صورت یه عدد سه یا چهار رقمی میباشد . هر شرکت هواپیمای شماره های مشخص و ثابتی را به پروازهای خود در مسیر های مختلف اختصاص داده است پس بنابراین شماره پرواز درج شده روی بلیط هواپیما ، خود مشخص کننده مسیر و ایرلاین پرواز شماست . توجه داشته باشید که در فرودگاه برجسته ترین مشخصه ای که میتوانید از پرواز خود اطلاعاتی کسب کنید همین شماره پرواز است . خوب است بدانید به خاطر بالا بردن سطح دقت و جلوگیری از اشتباهات احتمالی با هر شماره پرواز فقط 1 بار در روز پرواز انجام میشود .

شرکت هواپیمایی یا ایرلاین :
شرکت های هواپیمایی دولتی و خصوصی بسیاری با نامهایی مختلف در کشور در حال خدمت رسانی به صنعت حمل و نقل هوایی و مسافرین میباشند که هر کدام از آنها با آرم ، لوگو و شماره پروازهایی مشخص از سمت هواپیمایی کشوری معرفی شده اند . در حال حاضر در کشور مان 17 شرکت فعال هواپیمایی در زمینه مسافر بری در حال فعالیت میباشند .

هواپیمایی ایران ایر ( هما )
هواپیمایی ماهان
هواپیمایی کیش ایر
هواپیمایی زاگرش
هواپیمایی ایران ایر تور
هواپیمایی آتا
هواپیمایی معراج
هواپیمایی کارون ( نفت )
هواپیمایی قشم ایر
هواپیمایی تابان
هواپیمایی اترک
هواپیمایی آسمان
هواپیمایی کاسپین
هواپیمایی سپهران
هواپیمایی ساها
هواپیمایی پویا
هواپیمایی وارش
زمان پرواز :
ساعت مشخص شده روی بلیط هواپیما نشان دهنده زمانی است که هواپیما از مبدا خود حرکت میکند و مسافرین باید در نظر داشته باشند که طبق قوانین هواپیمایی می بایست در پرواز های داخلی یک ساعت و نیم قبل از ساعت پرواز خود در فرودگاه حضور داشته باشند و کانتر پذیرش و دریافت کارت پرواز ، 30 دقیقه قبل از زمان پرواز بسته خواهد شد و اگر مسافر پروازهای بین المللی هستید باید سه ساعت قبل

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

چارتر 724، از ۱۲ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۶ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ سال پیش به روز شده.

چارتر 724
چارتر 724
آگهی: charter724 - چارتر 724- www.ticketir.ir
چارتر 724