برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
تکین دژ

طرح و اجرای سازه های پیش تنیده تکین دژ

طرح و اجراي سازه هاي پيش تنيده تكين دژ

تکین دژ متخصص طرح و اجرای سازه های پیش تنیده وتامین مصالح سقف های پیش تنیده
تکین دژ متخصص طراحی و اجرای سازه های با سقف یوبوت و کوبیاکس و دال مجوف
تکین دژ متخصص طراحی انواع سازه های خاص
تکین دژ متخصص کنترل طراحی و نظارت سازه های خاص
تکین دژ متخصص اجرای سازه های پیش تنیده


مقایسه سیستم های چسبیده و غیر چسبیده


سیستم های چسبیده و غیرچسبیده طیفی از روش های پس کشیدگی را برای طراحان ساختمان فراهم می کند. مقایسه بین دو سیستم به قرار زیراست :

تحلیل: تحلیل در هر دو سیستم مشابه است و در سیستم غیر چسبیده افت کمتری در نیروی پیش تنیدگی وجود دارد.

-معیارهای طراحی: مقایسه در جدول مقابل مالحظه می شود. ضمن اینکه در سیستم چسبیده مقاومت مقطع در حالت حدی نهایی بیشتر است و بعد از تزریق گروت نیروی پیش تنیدگی مستقل از مهار انتهایی می باشد.

ساخت: مزایای سیستم غیر چسبیده در ساخت شامل موارد زیر است: سهولت بیشتر در حمل و نصب. سهولت بیشتر در مانور افقی جهت جلوگیری از برخورد با بازشدگی ها. عدم احتیاج به تزریق دوغاب. امکان ایجاد خروج از مرکزیت بیشتر برای کابل ها

-اجرا: در صورت ساخت صحیح هر دو سیستم دوام خوبی را تامین می کنند. سیستم غیر چسبیده سرعت اجرای باالتری دارد و قابلیت تعویض و تعمیر را دارد ولی این امر در سیستم چسبیده عملی نیست. انعطاف پذیری در بازسازی و امکان تخریب در روش چسبیده آسان است و در روش غیر چسبیده نیز عملی ولیکن به روش های خاص در بازسازی و مراقبت ویژه در تخریب نیاز می باشد.


کشش مجدد کابل پیش تنیده

آیا پس از عملیات کشش، در طول بهره برداری از ساختمان نیاز است نیروی موجود در کابلها اندازه گیری شود و احیاناً کابلها مجدداً کشیده شوند؟

نیروی کابلهای پیشتنیدگی، هنگام عملیات کشش دارای حداکثر مقدار خود هستند. پس از اتمام عملیات کشش، نیروی موجود در کابلها افت پیدا میکنند. افتهای بوجود آمده را میتوان در دو بخش تقسیمبندی نمود. افتهایی که بالفاصله پس از کشش کابل روی میدهند )افتهای کوتاه مدت (Losses Term Short و افتهایی که پس از گذشت زمان و حین بهرهبرداری از ساختمان بوجود میآیند )افتهای دراز مدت .(Losses Term Long سه عامل اصلی علت ایجاد افتهای کوتاه مدت هستند. اولین افت، افتی است که به واسطه جا خوردن گوه در داخل مهار انتهایی روی میدهد .

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

تکین دژ، از ۸ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۹ ماه پیش به روز شده.

تکین دژ
تکین دژ
آگهی: طرح و اجرای سازه های پیش تنیده تکین دژ
تکین دژ