برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
گروه صنعتی ناب

آب شیرین کن صنعتی | دستگاه RO | دستگاه تصفیه آب صنعتی

آب شيرين كن صنعتي | دستگاه RO | دستگاه تصفيه آب صنعتي

آب شیرین کن صنعتی دستگاهی مشتمل بر تجهیزاتی که قابلیت دارد در شبانه روز بیش از 5 مترمکعب آب شور و دارای املاح را تصفیه نموده به نحوی که قابل آشامیدن برای انسان و یا دام و یا استفاده برای کشاورزی و سایر مصارف صنعتی باشد.
سیستم تصفیه آب صنعتی (آب شور ) به روش اسمز معکوس یا دستگاه RO به دلیل بالا بودن میزان شوری نمک های محلول که ناشی از بالا بودن شوری آب ورودی به دستگاه آب شیرین کن صنعتی شامل عناصر کاتیونی و آنیونی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بالا بودن کلراید آب که عاملی اساسی در ایجاد خوردگی اتصالات سیستم آب شیرین کن های صنعتی می باشد طراحی این سیستم می بایستی منطبق با استاندارد های IWW جوش بین الملل و استاندارد های انتخاب مناسب آلیاژ صورت پذیرد تا از بروز خوردگی سیستم محفوظ باشد.
انتخاب پمپ ، نوع و جنس آن منطبق با نرم افزار های طراحی متغیر می باشد.
اجزای یک سیستم آب شیرین کن صنعتی می تواند بر اساس مشخصات زیر طراحی گردد:
1- با توجه به کاهش درصد بازیابی آب تولیدی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی در این مکانیسم در محدوده 15-65% می بایستی نسبت به طراحی آب ورودیبه دستگاه RO منطبق با نرم افزار در نظر گرفته شود.
بدین منظور می بایستی پمپ های ورودی فیلتر های شنی بر اساس راندمان مورد نظر طراحی ، محاسبه و مورد استفاده قرار گیرد.
فیلتر های شنی و کربنی می بایستی از آلیاژ های ضد خوردگی یا از رنگ های اپوکسی با پوشش های دریایی پلی اورتان پوشش داده شوند.
بطور معمول سیستم های اولترا فیلتراسیون UF و فیلتر های دیسکی نیز بعنوان پیش تصفیه جهت کاهش کدورت آب یعنی همان SDI نیز مورد استفاده قرار می گیرند جنس دستگاه UF از نوع FRP-PE و جنس فیلتر های دیسکی از نوع PE می باشند.
2- به منظور تصفیه آب صنعتی ( آب شیرین کن صنعتی ) زمانی که آب ورودی از دریا گرفته می شود با توجه به بالا بودن قلیائی بودن آب و همچنین آلایندگی آب دریایی قبل از ورود آب در چرخه تصفیه آب به روش اسمز معکوس می بایستی سیستم کلرزنی و تزریق اسید تعبیه شده و سپس با استفاده از فیلتر های کربنی و تزریق متابی سولفیت سدیم از ورود کلر آزاد باقی مانده جلوگیری بعمل آید.
3- سیستم های میکرونی جهت عدم عبور ذرات به درون آب شیرین کن صنعتی تا سقف 5 میکرون با جنس پوسته پلی اتیلنی پیشنهاد می گردد.
4-با توجه به میزان مانده نمک های محلول در آب و طراحی بر اساس نرم افزار ها و فشار مورد نیاز مخصوص تصفیه آب صنعتی و در نظر گرفتن پارامتر هایی چون فلاکس آب تولید بر اساس LMH و میزان آب خروجی در خواستی پمپ فشار قوی بمنظور تزریق آب به درون ممبران های آب شیرین کن صنعتی در نظر گرفته می شود.
این پمپ می تواند از جنس های آلیاژ های استیل 316-304-916-2205 در نظر گرفته شود که این امر بر اساس میزان شوری آب در نظر گرفته می شود.
پمپ های فشار قوی با کارکرد سانتریوفیوژ و یا طبقاتی از نوع Duplex 2205 جهت تزریق اب به دستگاه RO مورد استفاده مناسب می باشند.
5- بهنگامی که سیستم RO در حال تصفیه آب دریا می باشد ممبرانهای سیستم اسمز معکوس جهت تصفیه آب صنعتی یا دریایی از جنس پلی آمید TFC و با قابلیت حذف نمک های محلول تا 99.5% بر اساس مدل های کم انرژی و انرژی بالا طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند این ممبران ها به ممبران Seawater معروف می باشند.
ممبران های پلی آمید از جنس TFC مخصوص تصفیه آب دریا ( آب بسیار شور با ای سی بالای 10 هزار) با توانایی حذف نمک های محلول در آب با انرژی های متغیر در مدل های دریایی سایز قطری 4 اینچ و 8 اینچ مورد استفاده قرار می گیرند.
SW30-400 ULE400i filmtec -----SW30SHF-400 CSM
Sw30-HRLE400-------sw30SHN-400 CSM
6- جهت کنترل فرایند و همچنین کنترل میزان کلر باقی مانده درون آب خروجی از سیستم کلرزن و قبل از ورود به سیستم تصفیه آب صنعتی و نیز تنظیم TDS خروجی و ورودی معروف به آنالایزر اسمز معکوس می توان به کمک تجهیزات اندازه گیری همچون TDS Meter-Ec meter – Ph meter –Orp Meter با قابلیت 0-20 میلی آمپر جهت اتصالات به سیستم PLC و انجام تنظیمات لازمه استفاده نمود.
7- جهت کنترل کمیت آب خروجی از آب شیرین کن صنعتی از فلومتر های مغناطیسی یا ونتوری و یا سیستم های فلومتر روتاری در تنظیمات دستی یا اتوماتیک فرایند استفاده می گردد
8-واحد CIP دستگاه RO جهت شستشوی ممبران ها بعنوان واحدی مستقل و اساسی مورد استفاده قرار می گیرد این واحد وظیفه دارد جهت شستشو های دوره ای اسید و باز ، ممبران ها را بازیابی نماید و در مواردی آب کشی روزانه ممبران ها با آب شیرین را انجام نماید.
9-کلیه فرایند سیستم اسمز معکوس درن آب شیرین کن صنعتی ، دریایی ، کشاورزی و ... بر اساس درخواست یا عدم تمایل مشتریان ارجمند می تواند

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

گروه صنعتی ناب، از ۱۰ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ سال پیش به روز شده.

گروه صنعتی ناب
گروه صنعتی ناب
آگهی: آب شیرین کن صنعتی | دستگاه RO | دستگاه تصفیه آب صنعتی
گروه صنعتی ناب