برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
کشتی آراء

تصفیه فاضلاب کارگاه طلاسازی

تصفیه فاضلاب کارگاه طلاسازی
تصفیه فاضلاب طلاسازی ها به دلایل اقتصادی و محیط زیستی اهمیت بالایی دارد. در فرآیند ساخت طلاهای زینتی ها همواره بخشی از طلا به ذرات خیلی ریزی براده برداری میشوند. این ذرات در سطح واحد طلاسازی پخش میشوند که تحت عنوان “کسری طلای کارگاه” یاد می شود. در صورت عدم بازگشت طلا ، آن واحد طلاسازی دچار ضرر مالی خواهد شد. در پساب کارگاه های طلاسازی فقط ذرات ارزشمند طلا یافت نمی شود. بلکه پساب این کارگاه ها حاوی مقادیر زیادی از انواع اسیدها، و دیگر ترکیبات آلاینده و سمی به خصوص سیانور هستند. ورود این ترکیبات به محیط زیست ممنوع بوده و خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد.
تصفیه فاضلاب طلاسازی یکی از مشکلات اساسی در واحدهای صنعتی تولید طلا و فلزات گرانبها است. در کارگاههای طلاسازی هدر رفت حجم قابل توجه مواد اولیه به واسطه شستشو و آبریزی بسیار حائز اهمیت است. همچنین در این کارگاههای طلاسازی از اسیدهایی همچون اسید سولفوریک و اسید نیتریک در فرآیندهای فرآوری طلا استفاده می شود.
مشکل دفع این محلولها نیز یکی دیگر از معضلات صنعت طلاسازی به شمار می آید. در اکثر کارگاههای طلاسازی سیستم تصفیه و بازگردانی آب نصب نشده است. در کارگاههای طلاسازی میزان چشمگیری از طلا از طریق فاضلاب طلاسازی خارج میشود.این در حالی است که با نصب سیستمهای جدید در این واحدها، می توان هدر رفت ذرات ارزشمند جلوگیری کرد.همچنین می توان در استفاده از منابع آب به نحو چشمگیری صرفه جویی نمود. در ضمن این کار قطعا در حفظ محیط زیست نیز نقش به سزایی خواهد داشت.
#کارگاه_طلاسازی #تصفیه_فاضلاب_طلاسازی #تصفیه_طلاسازی #فاضلاب_طلاسازی #پساب_طلاسازی #تصفیه_فاضلاب_صنعتی #لجن_طلاسازی #چاه_فاضلاب_طلاسازی #تصفیه_پساب_صنعتی #تصفیه_آب_و_فاضلاب #معالجه_میاه #معالجه_میاه_الصرف_الصحی_من_الذهب

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

کشتی آراء، از ۳ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۲ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ ماه پیش به روز شده.

کشتی آراء
کشتی آراء
آگهی: تصفیه فاضلاب کارگاه طلاسازی
کشتی آراء