برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
پارسایی

گلیسرین

گلیسیرین
خواص گلیسیرین برای پوست و مو و زیبایی
گلیسیرین از آن دسته از موادی است که مادربزرگ ها همیشه برای شادابی پوست و موی خود استفاده می کردند. تنها خاصیت استفاده از این روغن، مرطوب کردن پوست نیست و در بسیاری از محصولات سلامت و زیبایی پوست استفاده می شود. از گلیسیرین می توانید برای سلامت موها و ناخن های تان هم استفاده کنید. خرید کرم های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله از مواد طبیعی برای درمان و زیبایی موهای خود استفاده کنید.نگران چرب شدن بیش از اندازه پوست و موی خود هم نباشید، گلیسیرین بدون اینکه باعث چربی زیاد شود، رطوبت کافی را به پوست می دهد.
گلیسیرین چیست؟
گلیسیرین یا گلیسرول مایع بی بو و شفافی است که در بیشتر چربی های طبیعی گیاهی و حیوانی، از جمله چربی هایی که در پوست شما هستند وجود دارد. گلیسیرین تجاری از محصولات طبیعی مانند روغن های گیاهی یا از طریق الکل پروپیلن ساخته شده است که در بسیاری از صابون ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. فقط مطمئن شوید که یک گلیسیرین گیاهی را به جای یک ماده مشتق شده از مواد شیمیایی انتخاب کنید تا بیشتر از مزایای آن بهره مند گردید.
موارد استفاده از گلیسرین
از گلیسیرین خالص در داروسازی استفاده می شود.
گلیسیرین برای تهیه لوسیون کرمهای صورت به کار می رود. گلیسیرین رطوبت را در سطح پوست نگه می دارد.
از این ماده برای تهیه لوازم آرایشی نیز استفاده می شود، چون حلال خوبی است و باعث جذب رطوبت در سطح پوست می شود و پوست را نرم و چرب می کند.
گلیسیرین به صورت شیاف به عنوان ملین هیپراسموتیک و نرم کننده برای پیش گیری از یبوست استفاده می گردد.
خواص گلیسیرین برای پوست
پیشگیری از چین و چروک پوست
گلیسرین به دلیل خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی اش به خوبی می تواند از چین و چروک پوست پیشگیری کرده و پوست را نرم و جوان و شاداب نگه دارد.یک قاشق چایخوری گلیسرین را با یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E ترکیب کنید و صورت و گردن خود را با این ترکیب به آرامی ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.
گلیسرین در حفظ رطوبت پوست موثر است
گلیسرین توانایی حفظ آب و رطوبت پوست شما را دارد . می توانید از ترکیب گلیسرین و آببرای شستشو و پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید. این دستورالعمل پوست شما را به طور طبیعی مرطوب و درخشان نگه می دارد.
حفظ طراوت پوست با گلیسیرین
گلیسیرین یک تونر بسیار خوب برای پوست است چون همانطور که گفته شد رطوبت زیادی به پوست می رساند و کمک می کند سطح pH پوست به طور معتدل حفظ شده و لک و آسیب را کاهش می دهد، بنابراین پوست تان را نرم و درخشان و شاداب می کند.یک قاشق چایخوری گلیسیرین را با 2 قاشق غذاخوری گلاب به خوبی ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید. قبل از استفاده از مرطوب کننده، این تونر را روی پوست تمیزتان اسپری کنید. هر روز این کار را انجام دهید. می توانید این تونر خانگی را یک هفته در یخچال نگه دارید.
درمان زبری پوست با گلیسیرین
خشک شدن پوست دست ها در روزهای سرد زمستانی یک مشکل رایج بین اکثر افراد است. مقدار برابر گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و به کار برید. برای نرم و سفید کردن دست هم می توانید از گلیسیرین استفاده کنید، به این طریق که مقداری عسل و آب لیموترش را مخلوط کرده و به مدت 15تا 20 دقیقه روی دست ها بمالید و سپس بشویید.
پیشگیری از خشکی و وزی مو با گلیسیرین
خشکی مو می تواند به مو آسیب بزند و موجب شکنندگی و ریزش مو بشود، اما شما می توانید از این مشکلات پیشگیری کنید. موهای شما هم درست مانند پوست تان به رطوبت نیاز دارند و گلیسرین می تواند این کار را به خوبی انجام بدهد.
فقط کافیست کمی گلیسرین به موهای مرطوب تان بزنید و چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس موهای تان را مانند معمول بشویید. این کار را هفته ای 2 تا 3 بار انجام بدهید تا موهای تا نرم و درخشان بمانند. همچنین می توانید کمی گلیسرین را همراه با آب در یک بطری اسپری بریزید و هنگام مدل دادن به موها از آن استفاده کنید تا موهای تان نرم شوند و بهتر بتوانید آنها را حالت بدهید.
چربی های موجودر در زیر بافت پوست نقش بسیار موثری در افزایش حجم گونه ها و پرتر نشان دادن صورت دارند اما با گذشت زمان و افزایش سن، این چربی های زیرپوستی به تدریچ کاهش پیدا می کنند و جذابیت و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهند.
خواص گلیسیرین برای چاقی صورت
گلیسیرین یکی از بهترین مواد برای حفظ حالت کشسانی پوست و از بین بردن چین وچروک از روی پوست است و گلاب نقش بسیار موثری در پاکسازی صورت دارد.
زمانی که این دو ماده ی مفید با یکدیگر ترکیب شوند، تاثیری بسیار فوق العاده بر روی پوست می گذارند و باعث افزایش تولید چربی

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

پارسایی، از ۶ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ سال پیش به روز شده.

پارسایی
پارسایی
آگهی: گلیسرین
پارسایی