برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
آهن بیزینس

قوطی پروفیل ، پروفیل Z ، قیمت پروفیل ، کلافی , سپری

قوطي پروفيل ، پروفيل Z ، قيمت پروفيل ، كلافي , سپري

مشخصات ظاهری پروفیل
پروفیل ها به دو دسته کلی دسته بندی می‌شوند :
1- پروفیل های باز مانند پروفیل ” Z ” ، چهارچوب درب فرانسوی ، پروفیل 9-86 و ….

2- پروفیل های بسته مانند پروفیل های با سطح مقطع مربع یا مستطیل که کاربرد های عمومی مانند ساخت درب و پنجره و نرده دارند . قسمت عمده پروفیل ها ی بسته را پروفیل هایی با سطح مقطع مربع یا مستطیل تشکیل می‌دهند ، این پروفیل ها به قوطی نیز معروفند و اصطلاح ” قوطی پروفیل ” در بازار به معنی پروفیل با سطح مقطع مربع یا مستطیل است .

در بخش پروفیل های بسته انواع دیگری نیز تولید می‌گردند که از انواع آنها می توان پروفیل سپری ، پروفیل لنگه دری ، پروفیل کلافی و …. نام برد که عموما برای ساخت درب و پنجره فلزی استفاده می‌گردد.

قوطی پروفیل ها در بازار به 3 گونه قوطی پروفیل مبلی ، قوطی پروفیل معمولی و قوطی پروفیل صنعتی دسته بندی می‌شوند:

قبل از خرید پروفیل به این نکات توجه کنید

قوطی پروفیل مبلی

اینگونه از قوطی پروفیل ها در واقع ضخامتی بین0٫7 میلیمتر تا 1٫5 میلیمتر را دارند ( از ورق روغنی با همین ضخامت ساخته میشوند ) که همانطور که از نام آنها پیداست برای ساخت مصنوعات فلزی از آنها استفاده می‌شود و بعضا با انجام عملیات خمکاری روی آنها اشکال جدیدی ساخته می‌شود ، قیمت پروفیل مبلی از دیگر انواع آن به مراتب بالاتر است .

قوطی پروفیل معمولی

این بخش بیشترین مصرف در انواع قوطی پروفیل را دارد که از ورق های روغنی با ضخامتی بین 1٫8 میلیمتر تا 3 میلیمتر ساخته می‌شوند . مصارف عمومی آنها ساخت درب پنجره ، حفاظ ها ، نعل درگاه ، راه پله ، نرده و… است ، معروف ترین تولید کننده قوطی و پروفیل کارخانه لوله و پروفیل ساوه است البته در سال های اخیر تولید کنندگان دیگری نیز به آنها اضافه شده است مانند کارخانه ایران ، آهن بیزینس ، هیربد ، پارس ، تهران و ….. قیمت قوطی پروفیل معمولی عموما بنا به کارخانه متفاوت بوده و تا 100 تومان نیز با یکدیگر اختلاف دارند .

قبل از خرید پروفیل به این نکات توجه کنید

قوطی پروفیل صنعتی

به پروفیلی که ورق روغنی استفاده شده برای تولید پروفیل از 3 میلیمتر بالاتر باشد در اصطلاح قوطی صنعتی می‌گویند ، عموما مقاطع مربع بسته را با این ضخامت ها تولید میکنند که کاربری خاصی در صنایع دارند .

قوطی پروفیل ستونی

قوطی های با سطح مقطع مربع در ابعاد 120*120 تا 180*180 را که معمولا با ضخامت 2٫5 تا4 میلیمتر تولید می‌شوند را ستونی می‌گویند ، دلیل این نام گذاری این است که این قوطی ها که به صورت 12 متری تولید می‌شوند، معمولا به عنوان ستون در ترکیب با تیرآهن برای ساخت بنا های سبک استفاده می‌شوند.

برای خرید قوطی و پروفیل قبل از همه باید به کاربری آن دقت کرد که برای تولید چه محصولی از آن استفاده خواهد شد . توجه داشته باشید عموما قوطی پرفیل های معمولی که به آن اشاره شد هرچه در تولید آن دقت بیشتری بکار رفته باشد، قیمت بالاتری دار و پروفیل های ارزان تر بسته بندی ، دقت و تمیزی کمتری دارند که البته در بسیار از موارد مانند ساخت نرده آن سطح از کیفیت مورد نیاز نیست .

مورد دوم در هنگام خرید مطابقت کل وزن کالا با جدول وزن قوطی پروفیل است توجه داشته باشید، جدول ارائه خطای چندانی ندارد. برای مثال وزن هر شاخه از قوطی پروفیل 40*40 برای ضخامت 2 میلیمتر 14 کیلوگرم است، در صورتی که ابزار وزن کردن کالای تحویلی در پروژه را ندارید حتما برای بررسی صحت وزن فاکتور از این روش استفاده کنید .

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

آهن بیزینس، از ۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ روز پیش به روز شده.

آهن بیزینس
آهن بیزینس
آگهی: قوطی پروفیل ، پروفیل Z ، قیمت پروفیل ، کلافی , سپری
آهن بیزینس