برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
pargardigital

انواع پرچم

انواع پرچم

پرچم یا بیرق یا درفش (flag) نماد یک شرکت، سازمان، یا کشور است که بیشتر روی پارچه یا کاغذ به صورت رنگی چاپ می‌شود. در قدیم، پرچم نماد اتحاد و تمایز در جنگ‌ها به شمار می‌رفته‌است ولی امروزه گستردگی بیشتری پیدا کرده است. این پرچمها شامل پرچم تبلیغاتی, پرچم تشریفاتی پرچم رومیزی، پرچم اهتزاز و یادبود و پرچم ملل و پرچم ایران می شود.
به عقیده برخی نخستین پرچم جهان در ایران ساخته شده است. آغاز آن با داستان اسطوره ای درفش کاویان و قیام کاوه آهنگر آغاز و با سلسه های هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان و پس از آن تا دوران قاجاریه و پهلوی روند های مختلف پرچم ایران تغییر و متحول می شود.
در سال 1357 با انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی، پرچم رنگ و معنایی دینی و معنوی پیدا میکند. طراح اصلی پرچم جمهوری اسلامی ایران، دکتر حمید ندیمی است؛ در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۵۸ هجری شمسی در مورد پرچم رسمی کشور ایران گفته شده‌است که پرچم رسمی کشور از سه رنگ سبز، سفید و سرخ تشکیل می‌شود و نشان جمهوری اسلامی (تشکیل شده با حرف الله) در وسط آن قرار داردکه از شعار اسلامی «لا اله الا الله» سرچشمه گرفته‌است. اطلس پرچم با چاپ و فروش پرچم ایران و انواع پرچم تبلیغاتی یکی از بهترین مراکز تخصصی فروش پرچم در ایران به حساب می آید

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

pargardigital، از ۵ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ سال پیش به روز شده.

pargardigital
pargardigital
آگهی: انواع پرچم
pargardigital