برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
MEHRANTASHAKORI

اخذ ویزا

اخذ ويزا

شینگن در اصطلاح به منطقه‌ای در اروپا اطلاق می‌شود که ۲۶ کشور حاضر در آن نیاز به پاسپورت و باقی محدودیت‌های مرزی برای تردد اتباع خود را حذف کرده و از این جهت به منزله کشوری واحد به شمار می‌آیند. کشورهای عضو منطقه شینگن هر اندازه در قبال اتباع خود و عبور مرور مرزی آنها سهل می‌گیرند، در قبال اتباع کشورهایی که برای ورود به این حوزه نیاز به ویزا دارند، سخت‌گیر هستند.

بر همین اساس، با توجه به این که کشورهای مطرح اروپایی زیادی به عضویت این منطقه درآمده‌اند، ویزای شنگن از ارزش و اعتبار بالایی در سراسر دنیا برخوردار است.
شینگن چیست؟
اگرچه شینگن اصطلاحی رایج در ایران است، اما تلفظ درست آن شنگن Schengen zone است. کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین، ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن محسوب می‌شوند.
ویزای شینگن چیست؟
برای ورود به منطقه شنگن نیاز به ویزای شینگن (Schengen Visa) این ویزا ورود به ۲۶ کشور عضو این پیمان را جواز می‌دهد و دارنده این ویزا خواهد توانست برای مدت‌ زمان و شرایطی مشخص به هریک از کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کند.

ماهیت و هدف از سفر متقاضی تعیین کننده نوع و مدت زمان ویزای شینگن خواهد بود. به بیان دیگر اینکه هدف از سفر شما شرکت در توری گردشگری است یا انجام فعالیتی تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، نوع ویزا و مدت اعتبار آن را تعیین خواهد کرد.

ویزای شینگن می‌تواند توسط هر یک از کشورهای عضو این پیمان صادر شود و با رعایت برخی قوانین، دارنده آن می‌تواند در مدت زمان اعتبار ویزا بدون مشکل در هر یک از کشورهای منطقه شینگن تردد نماید.
ویزای اتحادیه شینگن
ویزای اتحادیه شینگن در واقع همان ویزای گردشگری اروپا است. دارنده این ویزا اجازه دارد هر ۶ ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کرده و در آن اقامت داشته باشد که زمان مجاز اقامت در حوزه شینگن از زمان ورود فرد محاسبه می‌شود.

بر اساس هدف متقاضی از سفر به هر یک از کشورهای عضو پیمان، ویزای اتحادیه شینگن به ۳ دسته ویزای A, B, C تقسیم می‌شوند که طبعا یکی از آنها به متقاضی تعلق می‌گیرد.

۱-۱ ویزای شینگن نوع A
ویزای نوع A نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که تنها به فرد اجازه می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های حوزه شینگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از حوزه شینگن سفر کند. این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه‌های محدوده شینگن معتبر است و فرد اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.از این رو دارنده ویزای ترانزیت شنگن تنها مجاز به توقف و انتظار برای تعویض هواپیما در محدوده ترانزیت فرودگاهی شینگن و خروج از این محدوده است.اما چنانچه به ویزای ترانزیت برای عبور از بیش از یک فرودگاه در محدوده شنگن نیاز پیدا کنید، دیگر واجد شرایط دریافت این نوع از ویزا نبوده و باید به جای آن برای ویزای شینگن نرمال تایپ C اقدام کنید. این بدین خاطر است که بیش از یک پرواز در محدوده شینگن پروازهای داخلی این حوزه محسوب می‌شود و فارغ از دلایل متقاضی ترانزیت نیازمند دریافت ویزای شیتگن نوع C خواهد بود.حتی اگر بخواهید به ناچار برای تعویض پرواز خود از یک فرودگاه در حوزه شینگن خارج شده و به فرودگاه دیگری در همان کشور بروید، باز هم واجد شرایط دریافت ویزای ترانزیت شینگن نبوده و ملزم به دریافت ویزای نرمال شینگن نوع C هستید.

در صورتی که فردی دارای یکی از شرایط زیر باشد ملزم به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی نخواهد بود:

دارای ویزای دارای اعتبار حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن و یا آمریکا باشد
دارای یک مجوز اقامت معتبر صادر شده از حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی EU وEEA ، شهرداری آندورا، کانادا، ژاپن، جمهوری سن مارینو و یا ایالات متحده آمریکا باشد
دارای یک پاسپورت دیپلماتیک باشد
عضوی از یک خانواده اتحادیه اروپا EU، EEA و یا شهروند سوئیس باشد
جزو پرسنل پرواز تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو در هواپیمایی بین‌المللی باشد
۱-۲ ویزای شینگن نوع B
ویزای نوع B نیز نوعی ویزای ترانزیتی است که الصاق آن به پاسپورت، به فرد اجازه خواهد داد تا ظرف حداکثر ۵ روز از طریق خودرو و یا قطار از خاک چندین کشور منطقه شینگن عبور کرده و به کشوری در خارج از این حوزه برود.

شما همچنین ممکن است در صورتی که سفر شما نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شینگن باشد ( زمانی که ادامه سفر شما از طریق قطار و یا هواپیما برای صبح بوده و شما نیاز به گذراندن شب و اقامت

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

MEHRANTASHAKORI، از ۴ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۳ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ سال پیش به روز شده.

MEHRANTASHAKORI
MEHRANTASHAKORI
آگهی: اخذ ویزا
MEHRANTASHAKORI