برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
پارسایی

فروش سوربیک اسید

اسید سوربیک یک ماده نگهدارنده غذائی است که از توت های درخت گشنیز حاصل می شود.

اسید سوربیک پودری سفید رنگ یا بلوری است. نقطه ذوب این محصول ۱۳۴٫۵ درجه سانتی گراد بوده و دارای طعم و بوی ضعیف اسید می باشد.

بازده نگهدارنده اسید سوربیک ۵-۱۰ برابر بنزوات سدیم است.

اسید سوربیک یکی از انواع ترکیبات اسید چرب ناسازگار است. این اسید می تواند به سرعت توسط بدن انسان جذب شود، سپس به CO2 و H2O تجزیه می شود، علاوه بر این در بدن باقی نمی ماند.

اسید سوربیک اولین بار در سال ۱۸۵۹ از توت های نابالغ درخت کوهی (Sorbus aucuparia) کشف شد، که این نام از آنجا آغاز می شود. با این حال، تا اواخر دهه ۱۹۳۰ خواص ضد میکروبی آن مشخص نشد. ابتدا در آلمان توسط E. Muller و سپس چند ماه بعد توسط C. S. Gooding در ایالات متحده کشف شد. در دهه ۱۹۵۰، اسد سوربیک به صورت صنعتی تولید شد. استفاده های اولیه از نمک های اسید اسکوربیک برای دفاع از گوشت در برابر باکتری های بوتولیسم Clostridium botulinum بود. محبوبیت آن به خاطر بی طرفی ارگانولپتیک آن افزایش یافته و در طول ۳۰ سال گذشته یکی از محبوب ترین نگهدارنده ها بوده است.
به طور کلی می توان گفت اسید سوربیک یک ترکیب طبیعی است که به صورت مصنوعی ساخته شده است. برای اولین بار در سال ۱۸۰۰ از توت ها جدا شده و از سال ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ به عنوان یک نگهدارنده غذا در دسترس قرار گرفت. با توجه به خواص ضد میکروبی آن به انواع غذاها برای حفظ طراوت اضافه شده است.

اسید سوربیک یک اسید کربوکسیلیک است که تقریبا بدون بو و بی مزه هست در هنگام استفاده از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به صورت پودر در دسترس است و می توان آن را بسته بندی کرد. .

اسید سوربیک در وضعیت مهر و موم پایدار است، تا ۲۷۰ درجه سانتیگراد تجزیه نخواهد شد.
کاربردهای سوربیک اسید

اسید سوربیک یک ترکیب طبیعی است که جزء بیشترین مواد نگهدارنده غذا در جهان است و باعث می شود زنجیره غذایی جهانی امکان پذیر باشد. به عنوان مثال، زمانی که اسید سربیک در خارج از کشور به یک ژامبون اسپری می شود، میکروب تا ۳۰ روز در این محصول رشد نخواهد داشت. این کار اجازه می دهد تا غذا حمل و ذخیره می شود در سراسر جهان. .

اسید سوربیک بیشتر در غذاها، خوراک حیوانات، داروها و لوازم آرایشی یافت می شود. هنگامی که به غذاهای انسانی میرسیم، اسید سربیک بیشترین کاربرد را دارد: شراب ،پنیر، محصولات پخته شده، گوشت سرد و صدف ، اسید سوربیک برای حفظ گوشت به دلیل قابلیت های طبیعی آنتی بیوتیکی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، اولین کاربرد آن در برابر یکی از کشنده ترین سموم شناخته شده به انسان، به نام باکتری Clostridium botulinum بود که می تواند باعث بوتولیسم شود.

اسید سوربیک یک نگهدارنده غذا است که از بسیاری از انواع مواد غذایی محافظت می کند. این یک ترکیب ارگانیک است که دارای قابلیت ضد میکروبی طبیعی است. این افزودنی یکی از محبوب ترین مواد نگهدارنده مواد غذایی است . با توجه به اثربخشی آن، اسید سوربیک نیز برای لوازم آرایشی استفاده می شود.

چند نمونه از غذاهایی که ممکن است حاوی اسید سربیک باشند، غذاهای لبنی مانند پنیر و ماست، میوه خشک، ماهی، گوشت، ترشی، زیتون، سوپ، سالاد آماده، ژله، شراب، آبجو، نوشیدنی های و محصولات پخته شده مانند نان و شیرینی ها.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

پارسایی، از ۸ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ سال پیش به روز شده.

پارسایی
پارسایی
آگهی: فروش سوربیک اسید
پارسایی