برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
A.taleshi

هماتیت .

هماتيت .

هماتیت پس از مگنتیت دارای بیشترین مصرف برای تولید آهن و محصولات ثانویه مانند گلوله های آهن، آهن اسفنجی، آهن، میلگرد است. بر خلاف مگنتیت، آهن هماتیت مغناطیسی نیست زیرا دارای اکسیژن اتمی در ساختار مولکولی آن است که فرمول شیمیایی آن به صورت Fe2O3 شکل می گیرد. هماتیت، در واقع، یک نوع اکسید آهن است که درجه بالایی از مقاومت دارد و می تواند به عنوان یک جام جامد استفاده شود. رنگ این محصول قرمز است و خاک یکی از ترکیبات آن است. فروش و فروش هماتیت و مگنتیت که همه انواع سنگ آهن هستند، برای تولید محصولات آهن و فولاد و آهن استفاده می شود که از لحاظ تاریخی در زندگی انسان اهمیت زیادی دارد.



امکانات
انواع هماتیت:
توده

دانه ای

تمرکز

آهن (Fe) یکی از فراوان ترین عناصر تشکیل دهنده سنگ است که حدود 5 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. این چهارمین عنصر فراوان بعد از اکسیژن، سیلیکون و آلومینیوم است و بعد از آلومینیوم، فلز فراوان و گسترده ای است. آهن برای تمدن مدرن ضروری است و مردم در استفاده بیش از 3000 سال از آن استفاده کرده اند. با این حال، استفاده از آن تنها در قرن چهاردهم گسترده شد، زمانی که کوره ذوب (پیشگام کوره های انفجاری) شروع به جایگزین کردن کوره ها کرد.

سنگ آهن معدن سنگ آهن است که از آهن فلزی می تواند به لحاظ اقتصادی استخراج شود. این سنگها معمولا به صورت هماتیت (Fe2O3) یا مگنتیت (Fe3O4) یافت می شوند. حدود 98 درصد از تولید جهانی سنگ آهن در ساخت فولاد از آهن استفاده می شود.

خواص فیزیکی هماتیت
هماتیت ظاهر بسیار متغیر است. لرزش آن می تواند از زمین تا فلز متمایل باشد. محدوده رنگ آن شامل قرمز تا قهوه ای و سیاه و سفید تا خاکستری به نقره است. این در بسیاری از اشکال وجود دارد که عبارتند از maceous، massive، crystalline، botryoidal، fibrous، oolith و دیگران.

هرچند هماتیت دارای ظاهر بسیار متغیر است، آن همیشه یک خط قرمز را تولید می کند. دانش آموزان در دوره های زمین شناسی مقدماتی اغلب شگفت زده می شوند که یک ماده معدنی رنگی نقره ای یک ردیف قرمز رنگ ایجاد می کند. آنها به سرعت یاد می گیرند که رگه های قرمز مهمترین راه برای شناسایی هماتیت است.

هماتیت مغناطیسی نیست و نباید به یک آهنربا معمولی پاسخ دهد. با این حال، بسیاری از نمونه های هماتیت حاوی مگنتیت کافی هستند که به یک آهنربا رایج جذب می شوند. این می تواند منجر به نادرست فرض شود که نمونه مگنتیت یا Pyrrhotite مغناطیسی ضعیف است. محقق باید خواص دیگر را برای شناسایی مناسب تشخیص دهد.

اگر محقق این خط را بررسی کند، یک ردیف قرمزی، شناسایی را به عنوان مگنتیت یا پره کوتیت می کند. در عوض، اگر نمونه مغناطیسی باشد و دارای یک ردیف قرمز باشد، احتمالا ترکیبی از هماتیت و مگنتیت است.

استفاده از هماتیت (شفا سنگ)
بعضی از مردم معتقدند که حمل قطعاتی از هماتیت کشف شده، که به عنوان "سنگ های شفا دهنده" شناخته می شود، از مشکلات خاص پزشکی امداد رسانی می کند. هیچ اثری علمی وجود ندارد که این استفاده از هماتیت اثر مثبت بیشتری نسبت به پلاسبو داشته باشد. استفاده از هماتیت به عنوان یک سنگ شفا دهنده یا یک کریستال شفا دهنده می تواند مضر باشد زیرا باعث می شود مردم از دیدن یک دکتر که می توانند مراقبت های مناسب را ارائه دهند، می باشد. سپس وقتی فردی که در نهایت تصمیم به دیدن یک دکتر پیدا می کند، وضعیت آنها شدیدتر می شود.


کوره آهن: در دهه 1700 و 1800، معادن کوچک در شرق ایالات متحده، هماتیت تولید کردند که به عنوان سنگ آهن اولیه منطقه مورد استفاده قرار گرفت. سنگ معدن آن توسط حرارت دادن آن با سوزاندن زغال چوب در کوره سنگ ساده پردازش شد. ذخایر سنگ آهن کم و دشوار است. هنگامی که سنگهای بزرگ سنگ آهن منطقه دریاچه های بزرگ کشف شد، سنگ آهن دیگر در شرق ایالات متحده استخراج نشد. نشان داده شده است کوره آهن Vesuvius در جنوب اوهایو. عکس USGS

استفاده دیگر از هماتیت
هماتیت برای تعدادی از اهداف دیگر استفاده می شود. این مواد بسیار متراکم و ارزان است که در متوقف کردن اشعه ایکس موثر است. به همین دلیل برای محافظت از تابش در اطراف تجهیزات پزشکی و علمی استفاده می شود. هزینه کم و تراکم بالا هماتیت و سایر سنگ های معدنی همچنین باعث می شود آنها به عنوان بالستیک برای کشتی مفید باشند.

هماتیت می تواند به یک پودر خوب تبدیل شود که در هنگام مخلوط شدن با آب یک مایع با گرانروی بسیار بالا ایجاد می کند. این مایعات در پردازش "ذوب شناور" از ذغال سنگ و مواد معدنی دیگر استفاده می شود. زغال سنگ خرد شده که وزن مخصوص آن بسیار پایین است، بر روی مایع سنگین و شناورهای سبک پاک کننده زغال سنگ قرار می گیرد، در حالی که ناخالصی های خاصی از گرانش مانند

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

A.taleshi، از ۵ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۴ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ سال پیش به روز شده.

عبارات کلیدی:
A.taleshi
A.taleshi
آگهی: هماتیت .
A.taleshi