برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
برافزا کشاورز پارس

گوگرد هادر تابستانه

گوگرد هادر تابستانه

هادر همیار کشاورز
گوگردیک عنصر غیر فلزی است که علاوه بر استفاده‌های صنعتی بیشترین مصرف را در کشاورزی دارد و در سال‌های اخیر علاوه بر قارچ کشی خاصیت حشره‌کشی آن خصوصاً بر پسیل باعث استفاده گسترده از آن شده است.
گوگرد های نفتی به سختی به حالت سوسپانسیون در آمده و استفاده از آنها حتی با صابون و همزن‌های مخصوص بسیار سخت و طاقت فرسا است و بسیاری از کشاورزان سمپاشی‌های چند باره را به گوگرد‌های نفتی ترجیح می‌دهند.
محصول جدید:
با توجه به طغیان پسیل به دلیل نبود سموم موثر و احتمال سوزندگی گوگرد در روزهای گرم تابستان شرکت برافزا کشاورز پارس اقدام به تولید گوگرد تابستانه هادر نموده است که سوزندگی گوگرد را به صفر رسانده و بدلیل رنگ سفید مانع از آفتاب سوختگی میوه و برگ درختان می‌شود.
گوگرد تابستانه هادر همانند گوگرد هادر بدون نیاز به صابون استفاده می‌شود
مقدار مصرف: غلظت ۴۰ در هزار بر روی همه ارقام استفاده می‌شود.
ترکیبات اضافه شده ضمن اینکه از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند؛ فاقد عوارض ایجاد شده گوگرد در هوای گرم است.
توجه نمایید گوگرد تابستانه حتی برای درختانی که دور آبیاری بالایی دارند و کم آب هستند بدون نگرانی می‌توان با غلظت 30 در هزار استفاده کرد.
آیا استفاده از گوگرد در هوای گرم به استفاده از سم ارجحیت دارد؟
در رابطه با این مهم لازم است نکات ذیل را مدنظر قرار دهیم:
1. کاهش اثر سموم بر کنترل پسیل که گاهی کمتر از یک هفته است
2. قیمت بالای سموم
3. وجود سموم تقلبی در بازار
4. طغیان آفت پس از استفاده از سموم
5. از بین رفتن تمام حشرات مفید
در مقابل تنها مشکل استفاده از گوگرد خطر سوزندگی بر روی میوه هاست که به راحتی با رعایت اصول فنی می‌توان جلوی خسارت را گرفت.
اکثر سوزندگی‌های گوگرد در اثر گوگرد پاشی سنگین بر روی درختان است و شره کردن محلول سوسپانسیون گوگرد بر روی خوشه‌های پایین درخت وسطح خاک باعث تجمع بیش از حد گوگرد در اشکوب پایین درخت شده و خسارت ایجاد می‌کند و بایستی گوگرد پاشی در روز های گرم سبک پاشیده شود.
با توجه به افزایش گرمای هوا بهترین زمان پاشیدن گوگرد چه زمانی است؟
اگرچه صبح های زود دمای هوا خنک‌تر است اما در ساعات پیش رو دمای هوا رو به افزایش است و احتمال آسیب بسیار افزایش می‌یابد اما در بعد از ظهر قضیه کاملا متفاوت است. در شروع گوگردپاشی دما بالاست اما بتدریج دما رو به خنکی می‌رود احتمال خسارت کاهش می‌یابد. بنابراین در روزهای گرم گوگردپاشی در بعد از ظهرها توصیه می‌شود و حتماً از محلول پاشی در شب خود داری شود.
نکته مهم
از مخلوط کردن سم با گوگرد اکیداً خودداری شود. بسیاری از سموم دارای ترکیبی بنام دی سولفید کربن می‌باشند که حلال گوگرد بوده و موجب سوزندگی شدید می‌شود.
حتما قبل از گوگرد پاشی تانکر سمپاشی تمیز شود.
گوگردتابستانه هادر بدون نیاز به صابون به راحتی به حالت سوسپانسیون در آمده و قابل استفاده است. اما باید توجه داشت در صورتیکه آب حالت سکون پیدا کند گوگرد بلافاصله شروع به رسوب می‌کند لذا هم خوردن ملایم مخلوط گوگرد ضروری است روش‌های زیر جهت جلوگیری از رسوب گوگرد کافی است.
۱- استفاده از همزن از هر نوع
۲-گذاشتن یک سرلانس در تانکر از ابتدای شروع محلول و هم زدن محلول با سرلانس
۳- نصب یک نازل بر روی لوله برگشت سمپاش به تانکر که نقش یک سر لانس اضافه را بازی می‌کند
۴- هم زدن آرام آب تانکر توسط یک کارگر در حین گوگرد پاشی.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

برافزا کشاورز پارس، از ۸ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۳ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ سال پیش به روز شده.

برافزا کشاورز پارس
برافزا کشاورز پارس
آگهی: گوگرد هادر تابستانه
برافزا کشاورز پارس