برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
ناب زیست

برج خنک کننده - قیمت کولینگ تاور

برج خنك كننده - قيمت كولينگ تاور

هلدینگ صنایع برتر تولیدکننده انواع برج های خنک کننده فایبرگلاس مدار باز و مدار بسته از نوع مخروطی و مکعبی می باشد. این شرکت قادر است قادر است برج های خنک کننده مخروطی فایبرگلاس با ظرفیت 5 تا 1450 تن تبرید را تولید نماید. در نوع مکعبی در مقیاس نیمه صنعتی قادر به تولید انواع برج خنک کننده ها تا ظرفیت 1800 تن تبرید می باشد. ظرفیت های بیشتر در مقیاس صنعتی قابل تولید و عرضه خواهد بود

برج خنک کننده چیست؟
غالباً تمامی سامانه های تبرید همانند برج خنک کن یا کولینگ تاور، حرارت جذب شده از صنعت را به هوای محیط دفع می کنند. در مواردی می توان گرمایی که از یک سیکل دفع می شود را برای کاربرد های دیگری مورد بررسی قرار داد. برای مثال می توان پمپ های حرارتی را ذکر کرد که با استفاده از گرمای مازاد صنعت کار می کنند.
اکثر سامانه های تبرید حرارت را به هوای محیط اطراف خود دفع می کنند و یکی از تجهیزاتی که عمل تبادل حرارت را انجام می دهد کندانسوری است که با هوا خنک می شود (کندانسور هوایی). ولی روش دیگر استفاده از برج خنک کننده در دفع حرارت به هوای محیط با تماس مستقیم با آب می باشد که فرآیندی ترکیبی از انتقال حرارت و انتقال جرم است. معمولاً دمای سیال خنک شونده با تجهیزات تبخیری(برج خنک کننده) پایین تر از کندانسور هوایی است ، زیرا دمای تقطیر در برج خنک کننده ایده آل یا کندانسور تبخیری بسیار نزدیک به دمای مرطوب هوا در نظر گرفته می شود و این در حالی است که در کندانسور هوایی دمای خروجی سیال خنک شده به دمای خشک هوا نزدیک می شود.

چگونگی کارکرد برج خنک کن
برج های خنک کن با در تماس قرار دادن آب و هوا و تبخیر قسمتی از آب ، آب را خنک می کنند. در اکثر برج های خنک کن که در سامانه های تهویه مطبوع و تبرید مورد استفاده قرار می گیرند از یک یا چند فن محوری یا سانتریفوژ جهت حرکت هوا به صورت عمودی به طرف بالا یا به صورت افقی استفاده می شود.
سطح تماس زیاد بین آب و هوا در اثر افشاندن قطرات آب از نازل یا پاشیده شدن آّب از بالا به پایین برج از لایه ای به لایه دیگر تأمین می شود برای ساخت این تیغه ها یا مواد پرکننده (Packing) به طور سنتی از چوب استفاده می شود ولی امروزه پکینگ مدیا یا پوشال های داخلی برج خنک کننده بیشتر از متریال پلاستیک یا سرامیک نیز ساخته شوند.
آب در گذر از لایه های مختلف پکینگ یا پرکننده داخلی برج خنک کننده در تماس با هوای مکش شده از فن قرار می گیرد و با دفع انرژی حرارتی خود سبب تبخیر بخشی از قطرات آب شده و خنک تر می گردد. موضوع تبخیر قطرات آب سبب می شود هوای خروجی از کولینگ تاور عموماً به درصد بالایی از رطوبت نسبی (تقریباً اشباع) برسد و همین هوای کاملاً مرطوب که در اطراف آب قرار دارد سبب خنک شدن جریان اصلی آب تا نزدیکی دمای مرطوب می شود.

کاربرد بسیار مهم برج خنک کننده در صنعت
در صنایع بزرگ کشور همچون نفت و پتروشیمی و نیروگاه ها از نوعی برج خنک کننده با ظرفیت بسیار بالا با ساختاری بتنی به شکل هذلولی و همانند دودکش استفاده می کنند که این نوع کولینگ تاورهای نیروگاهی و صنعتی بزرگ قابلیت خنک کردن حجم بسیار زیادی از آب را برعهده دارند. در بسیاری از موارد جریان هوای ورودی به این نوع برج خنک کننده در واقع همان جریان طبیعی هوای خشک محیط اطراف می باشد.
برج های خنک کننده نیروگاهی بتنی بزرگ در بسیاری از موارد بدون استفاده از فن و تنها با جریان طبیعی هوا سبب خنک شدن حجم بسیار زیادی از جریان آب می شوند. ارتفاع سازه های بتنی این مدل کولینگ تاور ها بالغ بر 50 الی 100 متر بود و فضای بسیار زیادی را اشغال می نمود که امروزه به دلایل فوق استفاده از این نوع کولینگ تاورها (برج های خنک کننده اتمسفریک) منسوخ گردیده است.
با توجه به موضوعات فوق الذکر هلدینگ صنایع برتر ایران تصمیم گرفت در راستای بهبود عملکرد برج های خنک کننده صنعتی از جایگزین فایبرگلاس کولینگ تاورهای مکش القایی با ابعاد کوچک و راندمان بسیار بالا استفاده نماید. امروزه بسیاری از صنایع کشور با کوچکترین و مقرون به صرفه ترین انواع برج های خنک کننده فایبرگلاس آب گرم شده خود را در خروجی تجهیزات صنعتی باز بهره وری می نمایند.

مزایای برج خنک کننده تولیدی هلدینگ صنایع برتر ایران
• راندمان بالا در فصول گرم و در تابش مستقیم نور خورشید
• راندمان بالا در شرایط محیطی گرم و شرجی یا مرطوب همانند شهرهای گرم و خشک و مناطق شمالی و جنوبی کشور
• عدم تاثیرپذیری از جذب گرمای خورشید با توجه به رفلکس یا بازتابش بدنه فایبرگلاس سفید در جذب گرما از اشعه ماورا بنفش
• عدم پوسیدگی و خوردگی بدنه به دلیل استفاده از متریالهای پلیمری و کامپوزیتی در ساخت قطعات داخلی و بدنه دستگاه
• قابلیت اسیدشویی و آورهال دوره ای با توجه به استفاده

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

ناب زیست، از ۱۰ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۹ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ سال پیش به روز شده.

ناب زیست
ناب زیست
آگهی: برج خنک کننده - قیمت کولینگ تاور
ناب زیست