برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
نوآوران شیمی پارس

سیترات سدیم

بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به دلیل واردات و عرضه مستقیم :

کاربرد سیترات سدیم :
تری سدیم سیترات یک نوع مکمل مفید است که در بیشتر مواد غذایی از آن استفاده میگردد سدیم سیترات یک ماده غذایی افزودنی است که معمولاً بعنوان طعم دهنده و یا نگهدارنده در مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از آن بعنوان یک طعم دهنده در نوشابه‏ های غیر الکلی و انواع آبمیوه‏ ها و همچنین نوشابه ‏های انرژی‏ زا متداول است. تری سدیم سیترات برای کنترل اسیدیته در برخی مواد غذایی نیز کاربرد دارد.
سیترات سدیم خوراکی بعنوان بافر در تولید نوشابه‌های گازدار (کربناته) ، بعنوان ناظم اسیدیته در مرباها ، بعنوان پف‌کننده در خامه و بعنوان امولسیون کننده در پنیرهای فرآیند شده استفاده می‌شود.
همچنین برای ممانعت از ترکیب مواد جامد شیرهای تغلیظ شده در حین ذخیره‌سازی در انبار از سیترات سدیم استفاده میشود.

با ترکیبات آهن و کلسیم واکنش کرده و با جذب فلزات کلسیم و آهن باعث تشکیل ترکیبات پیچیده می‌شود. مقدار مجاز مصرف سیترات سدیم ۰/۱ تا ۰/۲۵ درصد میباشد
سیترات سدیم درمحلول جهت شستشو ویا جدا سازی پلاسما از خون کامل نیز کاربرد دارد.

نکته :
تری سدیم سیترات یا همان سیترات سدیم یک نوع مکمل غذایی مفید است که در بیشتر مواد غذایی وجود دارد.‏ فرمول شیمیایی سدیم سیترات Na3C6H5O7 می­باشد وبه طور طبیعی در انواع توت و مرکبات وجود دارد.

از سیترات سدیم به عنوان یک ماده غذایی افزودنی (معمولاً بعنوان طعم دهنده و یا نگهدارنده در ‏مواد غذایی) یاد می­شود.‏ سیترات سدیم ‏یک ترکیب شیمیایی است که نمک سدیم اسیدسیتریک محسوب می‌شود. این نمک بافری است که فلزات را جذب می‌کند ودر دو نوع بی­آب و آبدار یافت می­شود.

این نمک به عنوان بافر در تولید نوشابه‌های گازدار (کربناته) و طعم دهنده در آبمیوه ها و همچنین برای کنترل اسیدیته در برخی مواد غذایی نظیر مرباها و به عنوان عامل حجم دهنده در خامه و امولسیون کننده در تولید پنیرهای فرآوری شده، استفاده می‌شود.

از دیگر کاربرد های سیترات سدیم میتوان به ممانعت از ته نشین شدن و رسوب مواد جامد شیرهای غلیظ شده در حین فرآیند ذخیره سازی در انبار اشاره کرد.

این نمک با ترکیبات آهن و کلسیم واکنش داده و با جذب فلزات کلسیم و آهن باعث تشکیل ترکیبات پیچیده می‌شود.مقدار مجاز مصرف سیترات سدیم ۲۵/۰ تا ۱/۰ درصد است.

تری سدیم سیترات به شکل پودر و یا بلورهای گرانوله وسفیدرنگ است.این ماده به عنوان نمک، طعم و مزه­ای ترش دارد و میتوان گفت باز ضعیفی است و برای ایجاد یک بافر بیولوژیکی ‏پایدار لازم است با اسید سیتریک مورد استفاده قرار گیرد.

سدیم سیترات درآب ‏قابل حل بوده اما در اتانول غیر قابل حل می­باشد. سیترات سدیم غیرسمی بوده و خنثی است و ‏واکنش پذیری کمی دارد. سدیم سیترات در دمای محیط از نظر شیمیایی پایدار است. این ‏ترکیب بسیار زیست تخریب­ پذیر است و می­تواند به طور منظم با پسماندها دفع شود.

خواص و کاربرد سیترات سدیم :
– تری سدیم سیترات (سیترات سدیم) یک ماده پر مصرف در تولید پنیر پیتزا می­باشد. از این ماده به عنوان عامل کشسانی در پنیر پیتزا استفاده میشود، همچنین از تری سدیم سیترات بعنوان ‏تنظیم کننده‎ PH ‎نیز استفاده می­گردد.

– از سیترات سدیم در پزشکی به عنوان عامل ضد انعقاد خون به کار می رود و از خصلت اسیدی خون می کاهد‎ و همچنین در جدا سازی پلاسما از خون کامل نیز کاربرد دارد.‎

– از سیترات سدیم در داروسازی به عنوان عامل ضد لخته شدن خون و داروهای خلط استفاده می­شود و همچنین از دلمه شدن شیر در معده کودکان جلوگیری می نماید‎.‎

– ‎در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی به عنوان ماده افزودنی در غذاها برای طعم دار کردن و یا به عنوان ‏نگهدارنده‎ و طعم دهنده در نوشابه های غیر الکلی و انواع آبمیوه ها و نوشابه های انرژی زا‎ مورد استفاده قرار می گیرد.

– سیترات سدیم به عنوان باز مزدوج اسید ضعیف و همچنین عامل بافرکننده برای تنظیم ‏اسیدیته و مقاومت در برابر تغییرات‎ PH ‎به محلول ها افزوده می­شود. برای مثال سدیم سیترات به منظور ‏کنترل اسیدیته در دسرهای ژلاتینی نیز به کار می­رود.

– ‎از آنجا که مواد خام اولیه برای تهیه سدیم سیترات کاملا امن و قابل اعتماد است، آسیب به ‏سلامت انسان نمی رساند .


لطفآ جهت استعلام قیمت و یا درخواست خرید تماس بگیرید :

مهندس فوقی 09120317064

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

نوآوران شیمی پارس، از ۶ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۳ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ سال پیش به روز شده.

نوآوران شیمی پارس
نوآوران شیمی پارس
آگهی: سیترات سدیم
نوآوران شیمی پارس