برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
رضا روشن

تولوئن دی ایزوسیانات

تولوئن دي ايزوسيانات

تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) :
تولوئن دی ایزوسیانات (TDI ) یکی از اعضای خانواده ی ایزوسیانات ها است که مرتبط با شاخه شیمی پلی یورتان ها است. در فرآیند تی دی آی ، تولوئن دی آمین(TDA) با واکنش مجاورتی دی نیتروتولوئن ساخته می شود . TDA نیز به نوبه خود با کربنیل دی کلراید واکنش می دهد تا تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) تولید شود . تولوئن دی ایزوسیانات تولید شده در کارون ترکیب۸۰ به۲۰ ایزومرهای تی دی آی ۴،۲ و ۶،۲ با حداقل عیار % ۵/۹۹ است .
کاربردهای تولوئن دی ایزوسیانات(TDI):
تولوئن دی ایزوسیانات کاربردهای بسیار وسیعی دارد. این کاربردها از صنایع مبلمان، ،وسایل خواب و زیر فرشی گرفته تا وسایل حمل و نقل و صنایع بسته بندی گسترده است. همچنین این ماده در تولید روکشها و پوششها، درزگیر، چسبها و الاستومرها کاربرد دارد.
شرایط بارگیری و حمل:
جهت بارگیری و حمل و نقل نمونه های این محصول باید دقت و احتیاط کافی لحاظ شود. در دمای ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد ذخیره سازی شود. حین نمونه گیری باید از استنشاق این ماده و تماس پوستی اجتناب به عمل آید و از وسایل مناسب ایمنی استفاده شود. حمل کانتینرها با احتیاط صورت پذیرد، زیرا پس ماندها قابل احتراق هستند. هنگام پاکسازی یا تعمیر وسایل آلوده شده با این محصول می بایست از کلیه لباسها و وسایل ایمنی از قبیل ماسک، لباس مناسب، دستکش و چکمه استفاده شود تا از هرگونه تماس مستقیم جلوگیری شود. بشکه های خالی و غیر قابل برگشت ایزوسیانات با استفاده از آب گندزدایی شود. درب بشکه باز گذاشته و تا حداقل ۴۸ ساعت به همین صورت باقی بماند. پس از ۴۸ ساعت با حلال کربنات سدیم (۵ تا ۱۰%) شسته شود.
در کانتینرهای دربسته ی مطمئن و دارای منفذهای دور از تماس مستقیم کارکنان، حمل گردد. در محلی ایمن از آب یا نَم و نور مستقیم آفتاب نگهداری شود. در کانتینرهای گالوانیزه یا سایر فلزات قابل خوردگی ذخیره سازی نشود. حمل و ذخیره سازی در کانتینترهای فولادی در ارجحیت است. به علت احتمال جذب آب از طریق پلاستیک، ذخیره سازی در کانتینرهای پلی اتیلن خطرناک است.
جزییات بسته بندی:
برای بسته بندی محصول تی دی آی از بشکه های ۲۲۰ لیتری (حدود ۲۵۰ کیلوگرم) فولادی استفاده می شود و ۴ بشکه روی یک پالت چوبی قرار می گیرند.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

رضا روشن، از ۳ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۱ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ سال پیش به روز شده.

رضا روشن
رضا روشن
آگهی: تولوئن دی ایزوسیانات
رضا روشن