برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
علی

دستگاه پرچم زدای انار

کرم گلوگاه انار ، Ectomyelois ceratoniae ، مهمترین آفت باغ های انار در ایران است که ضمن تغذیه از میوه و افت کمی و کیفی محصول ، باعث کاهش قابل توجهی در بازارپسندی میوه می شود. تاکنون روشهای موثری که کارایی لازم را برای کنترل آفت داشته باشد معرفی نشده است. یکی از روش‌هایی که می تواند ضمن حفظ ظاهر میوه ها ، از آلودگی آنها جلوگیری نماید ، ممانعت از تخم‌گذاری شب پره با حذف پرچم می باشد

دستگاه پرچم زدا ، دستگاهی به وزن تقریبی 32 گرم و طول 27 سانتیمتر می باشد که با حرکت چرخشی برس انتهای دستگاه ، موجب حذف پرچم ها از داخل تاج میوه انار می گردد. این روش موجب جلوگیری از تخم‌ریزی آفت شده و در نهایت از کرمی شدن میوه جلوگیری می شود. علاوه بر این حذف پرچم موجب کاهش ترکیدگی میوه و نیز ریزش گل و میوه انار می گردد.

مزایای: دستگاه:

1- سبک و قابل حمل بودن

2-عدم نیاز به نیروی برق و باطری

3- ارزان و در دسترس بودن آن برای تمامی باغ داران

4- کارایی بسیار بالا در حذف اندام زایشی داخل تاج میوه انار

5- حذف اندام زایشی در زمان بسیار کوتاه

6- عدم زخمی شدن داخل تاج میوه انار

دستورالعمل اجرایی:

حذف پرچم میوه گلدهی درختان انار ، که در این زمان پرچم اکثر میوه های انار خشکیده شده است و میو های انار به اندازه گردو می باشد ، با دستگاه پرچم زدای انار صورت می گیرد. زمان پرچم زدایی های انار (پرچم زدایی) ، حدود 4 تا 5 هفته پس از ظهور اولین گل انار و یا 2 تا 3 هفته پس از اوج بسته به شرایط آب و هوایی و منطقه ، مصادف با ماه خرداد می باشد.

این دستگاه دارای گواهی ثبت اختراع به شماره 61143 از اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی بوده و مورد تأیید موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور می باشد.

http://kimiasabz.mihanblog.com/

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

علی، از ۱۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

... و ۹ ماه پیش به روز شده.

علی
علی
آگهی: دستگاه پرچم زدای انار
علی