برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
جلال کهن بشیر

فروش انواع محصولات شوفاژکار/مرکز پخش انواع محصولات شوف

فروش انواع محصولات شوفاژكار/مركز پخش انواع محصولات شوف

نکات مهم انتخاب و خرید انواع دیگ شوفاژ چدنی :
به طور کلی انواع دیگ های آبگرم شوفاژ (چدنی یا فولادی) که در موتورخانه ساختمان‌ها نصب می شوند، دارای توانایی تامین آبگرم تجهیزات گرمایشی ساختمان مانند شوفاژ، فن کوئل و آبگرم مصرفی ساختمان و آبگرم استخر را با استفاده از انرژی حرارتی مشعل نصب شده در دیگ دارند.
با وجود اینکه فشار کار و راندمان جذب انرژی حرارتی در دیگ های شوفاژ چدنی کمتر از دیگ های فولادی است، اما استفاده از دیگ های شوفاژ چدنی به دلیل قابل تفکیک بودن پره های دیگ و حمل آسان تر آن، قیمت مناسب تر و سهولت تعویض قطعه معیوب احتمالی در طول مدت بهره برداری رایج گردیده است.
ویژگی ها و مزایای دیگ شوفاژ چدنی:
1. قیمت مناسب
2. مقاوم در برابر زنگ زدگی و فرسودگی
3. حمل و نقل آسان به دلیل قابلیت جداسازی پره ها
4. تامین آبگرم فراوان در سیستم های گرمایش مرکزی ساختمان (موتورخانه)
5. افزایش و یا کاهش ظرفیت گرمایش دیگ با کم و زیاد نمودن تعداد پره های دیگ چدنی
6. قابلیت تعویض پره ها و جایگزینی با پره نو در صورت سوراخ شدن هر یک از پره های دیگ چدنی

نحوه محاسبه قدرت دیگ شوفاژ چدنی مورد نیاز :
الف - برای محاسبه تقریبی قدرت دیگ شوفاژ چدنی مورد نیاز در شرایط آب و هوایی مانند تهران، ابتدا متراژ زیربنای مفید ساختمان را در عدد 100 (کیلو کالری) ضرب نمایید و سپس برای هر واحد مسکونی نیز عدد 6000 (کیلو کالری) بابت تامین آبگرم مصرفی را به آن اضافه نمائید. مثلا برای یک ساختمان با متراژ 2500 مترمربع زیربنای مفید و دارای 18 واحد آپارتمانی قدرت گرمایش دیگ مورد نیاز عبارتست از: کیلوکالری 358,000=(18×6000)+(100×2500) معمولاً پس از محاسبه فوق، تا 20 درصد به عنوان ضریب اطمینان به ظرفیت محاسبه شده دیگ آبگرم موتورخانه اضافه می گردد.
ب - برای محاسبه ظرفیت دیگ آبگرم چدنی شوفاژ مورد نیاز بر اساس تعداد واحدها، متراژ و نوع کاربری ساختمان، وجود و یا عدم وجود استخر آب گرم و ... می توانید با کارشناسان شرکت دماتجهیز مشورت نمائید.

در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، اطلاعات فنی و قیمت های تضمین شده ده ها مدل از انواع دیگ های شوفاژ چدنی آبگرم، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.


توصیه های مهم انتخاب و نصب دیگ شوفاژ چدنی :
1. با توجه به اهمیت دیگ و مشعل به عنوان قلب سیستم حرارت مرکزی ساختمان ها و لزوم در نظر گرفتن احتمال نواقص و خرابی در عملکرد آنها (در طولانی مدت) و همچنین امکان صرفه جویی هرچه بیشتر در مصرف سوخت، چنانچه تعداد واحدهای مسکونی ساختمان 8 واحد یا بیشتر و یا متراژ کل سطح زیر بنای مفید ساختمان بیش از 1000 متر مربع مساحت باشد، طبق استانداردهای تاسیساتی نصب دو دستگاه دیگ چدنی شوفاژ که هر یک قادر به تامین 60% از ظرفیت گرمایش مورد نیاز کل ساختمان را داشته باشند توصیه می گردد.
2. در ساختمان های مهم خدمات عمومی مانند بیمارستان ها، هتل ها و ... صرف نظر از نوع دیگ انتخابی (چدنی شوفاژ یا آبگرم فولادی) برای سیستم گرمایش مرکزی، طبق توصیه استانداردهای بین المللی مهندسی لازم است 3 دیگ و هر یک با قدرت تأمین 75% از نیاز گرمایشی ساختمان نصب گردد که حتی در صورت خراب شدن و یا ایجاد هرگونه مشکل برای مشعل ها یا دیگ ها، یک دیگ هم به تنهایی قادر به تأمین بخش عمده ای از نیاز گرمایش و آبگرم ساختمان مهم مذکور باشد.



3. همچنین با توجه به اهمیت موتورخانه ساختمان ها به عنوان مرکز تامین سرمایش و گرمایش و ایجاد رفاه حال ساکنین توصیه می گردد محل موتورخانه ساختمان طوری در نظر گرفته شود تا علاوه بر امکان رفت و آمد آسان، درب ورودی بزرگ جهت حمل تجهیزات مختلف، داشتن متراژ و مساحت مناسب، همچنین از نور کافی و تهویه مناسب هوا برخوردار باشد.
4. با توجه به اینکه نصب کلیه تجهیزات اصلی موتورخانه و از جمله دیگ حرارت مرکزی روی فونداسیون بتنی از قبل اجرا شده با ابعاد مناسب طبق پلان جانمایی و دقیقا در محل قرار گرفتن تجهیزات انجام می پذیرد، لذا قبل از نصب تجهیزات اصلی موتورخانه از جمله دیگ شوفاژ چدنی نسبت به تعبیه فونداسیون بتنی مورد نیاز، طبق ابعاد و استانداردهای مربوطه، اقدام نمایید.
5. پس از نصب و آب بندی دیگ شوفاژ چدنی در موتورخانه، نصب روپوش دیگ علاوه بر تکمیل و زیباسازی، به دلیل لایه های پشم شیشه یا پشم سنگ نصب شده در داخل روپوش دیگ باعث جلوگیری از اتلاف حرارتی دیگ در موتورخانه و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دمای هوای موتورخانه می گردد.
6. نصب ترمومتر مانومتر جهت نمایش دمای آب گرم موجود در دیگ و همچنین فشار سیستم گرمایش ساختمان روی هر دیگ چدنی شوفاز موتور خانه الزامی است.
7. همچنین نصب ترموستات مستغرق (آگوستات

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

جلال کهن بشیر، از ۴ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۳ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ هفته پیش به روز شده.

جلال کهن بشیر
جلال کهن بشیر
آگهی: فروش انواع محصولات شوفاژکار/مرکز پخش انواع محصولات شوف
جلال کهن بشیر