برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا

فروش زئولیت باغ بادام

فروش زئوليت باغ بادام

زئولیت کشاورزی باعث بهبود ویژگی های فیزیکی خاک از طریق تغییر ساختمان خاک، افزایش میزان دسترسی گیاه به آب و کاهش چسبندگی ذرات خاک می شود. گزارش شده است زئولیت ها باعث بهبود ساختار شکننده و غیر یکنواخت خاک شده و از طریق اصلاح ظرفیت تبادل کاتیونی موجب کاهش آب شویی نیتروژن و افزایش ماندگاری کود در منطقه توسعه ریشه می شود. خاک زئولیت کشاورزی از طریق افزایش شدید ظرفیت تبادل کاتیونی خاک و با ایجاد یک حالت پیوستگی انتخابی بسیار گسترده موجب تثبیت عناصر غذایی در بین ساختار خود شده و از طریق رهاسازی تدریجی آنها، فراهم شدن دراز مدت این عناصر را برای گیاه ایجاد نموده و در نهایت سبب افزایش توانایی گیاه در مصرف عناصر و در نتیجه افزایش عملکرد می شوند. گرچه خاک ها با مکانیسم های مختلف مانند رسوب، جذب سطحی و واکنش های کاهش، ظرقیتی طبیعی برای کاهش قابلیت دسترسی و حرکت فلزات دارند، با افزایش غلظت فلزات سنگین، این آلاینده ها می تواند متحرک شده و در نتیجه آلودگی هایی برای محصولات کشاورزی و آب های زیرزمینی ایجاد نماید.
یکی از معروفترین زئولیت های طبیعی کلینوپتیلولیت است که فراوانترین نوع زئولیت در ایران است. شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا با بهره برداری زئولیت از معادن، این ماده معدنی را برای مصرف در صنعت کشاورزی و باغبانی در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد. زئولیت طبیعی (کلینوپتیلولیت) با نگهداری برخی از کاتیونها در ساختار خود و سپس آزادسازی آنها در محیط کشت، موجب افزایش رشد و تولید گیاهان شود و در کنار آن کنترل راحت تر محیط رشد و کاهش هزینه مواد غذایی مورد نیاز را به دنبال دارد. اسفندیاری گزارش نموده، افزایش 1 تا 20 درصدی زئولیت کشاورزی طبیعی به خاک ها جهت اصلاح آنها با افزایش محصولات در بسیاری از گلها، درختان میوه و سبزیجات همراه است. در کشور رومانی با اضافه کردن 25 تا 100 تن کلینوپتیلولیت بر هکتار زمین های زیرکشت سیب زمینی بین 30% تا 70% میزان تولید افزایش داشته است. در یک بررسی تحقیقی اضافه کردن 8 تا 16 تن زئولیت کشاورزی بر هکتار به خاک در مورد محصول گندم 13 تا 15% ، بادمجان 55-19%، سیب 18-13%، هویج 63% و تربچه 53-29% افزایش نشان داده شده است.
بادام درختی است که در شرایط آب و هوای مدیترانه ای در نواحی که دارای تابستانهای گرم و خشک و زمستان ملایم باشند به خوبی رشد می کند، اما در مقابل تنش شوری دارای عملکرد کمتری بوده و حساسیت به شوری خاک دارد. استفاده از کودهای شیمیایی باعث افزایش میزان شوری خاک در چند دهه گذشته شده و تجمع انواع مختلف نمک ها را افزایش داده است. یکی از راهکارهای مقابله با این فرایند استفاده از زئولیت و ورمی کمپوست است. با استفاده از این کودها علاوه بر فراهم شدن موادغذایی لازم با اصلاح فیزیک خاک میتوان میزان مقاومت نهالی این گیاه را در مقابل شوری حفظ نمود.
بررسی تاثیر انواع مختلف کودهای زئولیت، ورمی کمپوست و شیمیایی بر افزایش مقاومت نهال بادام (رقم شاهرود 21) در برابر شوری در تحقیقی توسط پاسبانی و همکاران انجام شده است. در این آزمایش در قالب فاکتوریل بر پایه طرح کاملا تصادفی در 3 تکرار و با دو تیمار شامل غلظت های 0 (شاهد)، 50، 100 و 200 میلی مولار کلرید سدیم و دو نوع کود (زئولیت و ورمی کمپوست) انجام شد. نتایج حاصل نشان داد که با افزایش سطح شوری، تعداد جوانه زنی در هر سه نوع کود کاهش یافته و در تیمار 200 میلی مولار حداقل می شود. مقایسه میانگین ویژگی های وزن تر و وزن خشک جوانه ها رشد یافته در حضور نمک نشان داد که این ویژگی ها تا غلظت 200 میلی مولار نمک کاهش یافته و اختلاف معنی داری نیز بین سطوح مختلف شوری مشاهده گردید. در نهایت نتایج نشان داد که زئولیت و ورمی کمپوست با تاثیر بر میزان فشار اسمزی باعث افزایش مقاومت نهال ها در مقابل تنش شوری می شود. پاسبانی و همکاران توصیه کردند که از کود زئولیت به منظور کاهش میزان خسارت تنش شوری باغات بادام به ویژه برای رقم شاهرود 21 استفاده شود.
http://immd.ir/%D8%B2%D8%A6%D9%88%D9%84% DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8% B1%D8%B2%DB%8C/
09331118625
02332224502
02128421230

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا، از ۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۵ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ سال پیش به روز شده.

شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا
شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا
آگهی: فروش زئولیت باغ بادام
شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا