برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
مهندس شاهین سعادتی

مرکز پخش انواع اینورتر Inverter در سراسر ایران

مركز پخش انواع اينورتر Inverter در سراسر ايران

الکترو گستر تهران وارد کننده و مرکز پخش انواع اینورتر Inverter در ایران می باشد.
اینورتر (Inverter) یا مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. جریان AC تبدیل شده می توانند بر اساس نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی باشد که بوسیله ترانسفورماتورهای مناسب و مدارها کنترل می شود.
مفهوم اینورتر و کاربردهای آن در صنعت
اینورتر نوسان ساز الکترونیکی قدرت بالا است. دلیل این نام گذاری آن است که این دستگاه عمل عکس مبدل برق AC به DC متداول را انجام می دهد. درواقع اینورتر یا درایو AC به دستگاهی گفته می شود که به کمک آن می توان سرعت یک موتور AC سه فاز را کنترل کرد بدون آنکه قدرت و گشتاور موتور کاهش یابد. اینورترها در ظرفیتهای مختلف ساخته می شوند مثلاً برای یک موتور با توان 20 اسب بخار باید از اینورتر 20 HP استفاده کرد.
اینورترها قطعات متحرک ندارند و در طیف گسترده ای از ابزارهای کاربردی استفاده می شوند، از منبع تغذیه کامپیوتر گرفته تا ابزار بزرگ حمل و نقل فله. اینورترها معمولا برای تامین جریان AC از منابع DC مانند پانل های خورشیدی یا باتری مورد استفاده قرار می گیرند.
از نظر ورودی اینورترها به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می گردند. البته خروجی همه آنها سه فاز است. برای اینورترهای با توان بالای 3 اسب فقط از ورودی سه فاز استفاده می گردد.
برخی از اینورتر های با توان پایین دارای هشداری مبنی بر عدم استفاده از آنها برای روشن کردن لامپهای فلورسنت معمولی هستند. دلیل این هشدار این است که خازن تصحیح توان به صورت موازی با لامپ وصل شده است. با برداشتن خازن مشکل رفع خواهد شد.


کاربرد های اینورتر
اینورتر برق DC را از منابعی مانند باتری، پانل های خورشیدی، یا سلولهای سوختی به برق AC تبدیل می کند. برق خروجی را می توان به هر ولتاژی که لازم باشد تبدیل کرد.
میکرو اینورترها مستقیما جریان را از پانل های خورشیدی به جریان متناوب تبدیل می کنند.
منابع برق اضطراری
استفاده از باتری و اینورتر بعنوان منبع تغذیه اضطراری (یو پی اس) جهت تامین برق AC زمانی که برق اصلی در دسترس نیست. وقتی که برق اصلی مجددا برقرار شد ، از یکسو کننده برای شارژ کردن باتری ها استفاده می شود.


مناسب برای جوشکاری انواع فولاد و خصوصاً جوشکاری آلومینیوم
در گذشته دستگاههای جوشکاری بر پایه ترانسفورماتور بوده اند .عملکرد ترانسفورمرها درفرکانس 50 یا 60 هرتز معمولاً نا کارآمد می باشد . گرمای زیادی در ترانسفورمر تولید شده وترانسفورمر نیز باید نسبتاً بزرگ و سنگین باشد . بخش مهمی از انرژی ، صرف گرم کردن ترانسفورمر و فضای اطراف آن میشود . ترانسفورمر قدرت اصلی که با توان 20000 هرتز کار می کند ، به مراتب بهینه تر وکارآمدتر از انواع 50 هرتزی آن است که این به معنای کوچک شدن قابل توجه ترانسفورمر می باشد . بعنوان مثال در مقایسه بادستگاههای رکتیفایر ترانسفورمری باحدود 100 تا 200 کیلوگرم وزن ، دستگاههای مشابه اینورتری حدود 8تا 40 کیلوگرم وزن دارند. بنابراین ازمزایای سبک و قابل حمل بودن دستگاههای اینورتری لذت خواهید برد .

دیگر برتری دستگاههای اینورتری ، بهره وری اقتصادی آنها می باشد . بعنوان مثال، مقدار جریان اولیه در یک دستگاه اینورتر
سه فاز با جریان خروجی 200 آمپر، 12 آمپر می باشد. اما این جریان در مدل های ترانسفورمر معمولی حدود 18 آمپر در جریانهای مشابه است . اگر چه گاهی اوقات در زمینه صرفه جویی در تبدیل سیستم های ترانسفورمر به اینورتر اغراق می شود.
اما میتوان گفت شما بطور سالیانه حداقل % 15 و بسته به سایر شرایط تا % 30 در زمینه نیروی مصرفی ، کاهش هزینه خواهید بسیار یکنواخت و عاری از هرگونه نوسانات DC ورودی به دستگاه ، در سیستم اینورتری به یک AC داشت .
دلایل استفاده از مبدل ولتاژ (اینورتر):

جهت تبدیل باطری به برق شهر از این دستگاه استفاده می شود ، به عنوان مثال جهت تبدیل برق 12 ولت خودرو های سواری و برق 24 ولت ماشینهای حمل و نقل سنگین ( اتوبوس ، کامیون و... ) به 220 ولت برق شهر
#ویژگی های مبدل ولتاژ (اینورتر)
-با قدرت استارت بالا
-حفاظت در برابر اضافه بار
-طراحی با استفاده از میکروپروسسور
-حفاظت در برابر کاهش یا افزایش ولتاژ DC
#ویژگی های اینورتر ها و شارژر های اتوماتیک باطری مارک گلداستار Goldstar کره:
با شکل موج خروجی ، شبه سینوسی
حفاظت و آلارم در برابر اضافه بار و جریان کوتاه
حفاظت در مقابل تخلیه بیش از حد باطری (SCM & ABM)
تبدیل اتوماتیک از اینورتر به شارژر در صورت اتصال به برق 220 ولت
مجهز به نشان دهنده مراحل کارکرد و میزان ولتاژ ورودی و خروجی به صورت دیجیتال و آنالوگ
مجهز به استابلایزر (AVR) جهت تثبیت نوسانات برق ورودی و حفاظت VDR

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

مهندس شاهین سعادتی، از ۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۶ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ روز پیش به روز شده.

مهندس شاهین سعادتی
  • تهران، تهران لاله زار جنوبی کوچه بوشهری مجتمع تجاری تهران الکتریک طبقه سوم واحد 410
مهندس شاهین سعادتی
آگهی: مرکز پخش انواع اینورتر Inverter در سراسر ایران
مهندس شاهین سعادتی