برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
تدبیرتجهیزآزما

بن ماری-بن ماری جوش-بن ماری سرولوژی

بن ماري-بن ماري جوش-بن ماري سرولوژي

بن ماری یکی از دستگاههای بسیار پرکاربرد در صنعت، آزمایشگاه های پزشکی و شیمیایی می باشدبن ماری از واژه فرانسوی bain marie به معنی حمام آب که معادل انگلیسی آن water bath می باشد گرفته شده است. این دستگاه برای گرم کردن تدریجی و یکنواخت، به محلول ها در یک بازه زمانی خاص استفاده می شود. محدوده دمایی بن‌ماری‌ ها که به طور طبیعی و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد از دمای اتاق تا 100 درجه سانتی گراد می بایست باشد.زیرا در بالاتر از 100 درجه سانتی گراد آب تبخیر می شودبن ماری ها اغلب دارای محفظه استنلس استیل می باشندبن ماری در مدلهای 8خانه و جوش و سرولوژی و درب شیبدار ودر حجمهای مختلف موجود می باشد از اینرو بن ماری های تولیدی این شرکت طرح بن ماری کمپانی memmert آلمان وبا بالاترین کیفیت وهمچنین دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشد برای کنترل کیفیت بن ماری باید کنترل روزانه دمای آب بن ماری ، در چهار گوشه دستگاه و بوسیله دماسنجی غیر از دماسنج متصل به آن انجام می شود ( صحت دماسنج کنترلی باید در مقابل یک دماسنج کالیبره ، اثبات شده باشد ).
دمای خوانده شده در طی روزهای متوالی را باید بر روی منحنی کنترل کیفی دما ثبت نموده و بر اساس نتایج حاصله تصمیم گیری نمود.
برای بسیاری از آزمایش ها به ویژه آزمایش های کینتیک ( مانند آزمایش های آنزیمی ) ، تغییر یک درجه سانتی گراد باعث 10% تغییر در فعالیت آنزیم می شود . برای چنین آزمایش هایی تغییر دمایی معادل ±0/5 درجه سانتی گراد قابل چشم پوشی است.
برای آزمایش های End point نیز تغییرات دمایی ±0/5 درجه سانتی گراد از دمای مطلوب ، قابل اغماض است .وبرای نگهداری دستگاه باید آب دستگاه بن ماری باید مرتب تعویض شود.
برای جلوگیری از رسوب املاح در این دستگاه باید از آب مقطر استفاده نمود.
اگر دستگاه بن ماری رسوب داشته باشد ، ابتدا آن را با اسید رقیق ( محلول اسید کلریدریک 2 نرمال ) شستشو داده و سپس سریعاً و به طور کامل با آب شسته شود .
با توجه به اینکه داغ شدن بیش از حد بن ماری موجب آسیب به آن می شود ، بنابراین باید به حداقل حجم آب موجود در آن جهت حفظ کارکرد مطلوب توجه شود
از اینرو بن ماری در شکلهای جوش و سرولوژی و بن ماری 8خانه درب شیبدار ساخت داخل و همچنین از کمپانیهای معتبر دنیا می باشد
شرکت تدبیر تجهیز آزما دستگاههای خود را با یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش به شما عزیزان عرضه می دارد

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

تدبیرتجهیزآزما، از ۷ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۶ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ سال پیش به روز شده.

تدبیرتجهیزآزما
تدبیرتجهیزآزما
آگهی: بن ماری-بن ماری جوش-بن ماری سرولوژی
تدبیرتجهیزآزما