برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
اندیشه داران صنعت

کوپلینگ روتکس

كوپلينگ   روتكس

در سیستم انتقال نیرو، جهت گرفتن ضربه و افزایش طول عمر شافت و موتور بکار می‌روند و نقش گرفتن ضربه های آنی و ارتعاش را به سیستم انتقال نیرو دارند .
و با توجه به محل کاربردشان، طراحی های مختلفی دارند. و باتوجه به محیط کارکردشان و نوع ارتعاش از متریال مختلفی ساخته می شوند. محیط روغنی، شیمیایی، حرارت بالا، ضربه یا لرزش با شدت بالا از جمله عواملی هستند که در انتخاب متریال ساخت کوپلینگ موثر هستند و می بایست با توجه به محیط کارکرد کوپلینگ، متریال مناسب از جنس Nr, Nbr و Cr را در ساخت کوپلینگ بکار برد.
کوپلینگ ها به دسته کلی تقسیم بندی می شوند:
۱_ کوپلینگ های لاستیکی همراه با فلز
۲_ کوپلینگ های لاستیکی بدون فلز
۳_ کوپلینگ های پلی اورتان
این قطعه باتوجه به شکل هندسی شان نام گزاری های مختلفی دارند:
کوپلینگ خورشیدی و کوپلینگ گشنیزی، کوپلینگ کمپرسور، کوپلینگ دنده ای، کوپلینگH یا کوپلینگ KB, کوپلینگ فانوسی، کوپلینگ تایری، کوپلینگ ولکان کشتی یا ژنراتور کشتی.
جنس کوپلینگ های لاستیکی:
جنس با توجه به محیط کارکرد و نوع ارتعاشی که به آن ها وارد میشود انتخاب میشوند و متریال های nr .sbr.nbr .cr در شرایط مختلف انتخاب میشوند و همپچنین رویان صنعت ارائه دهنده انواع متریال ها می باشد.
الاستومر Nr:
این مدل لاستیک در کوپلینگ هایی استفاده میشود که ضربه و لرزش شدت زیاد دارد و محیط کارکرد خنثی و عاری از مواد شیمیایی میباشد.
الاستومر Nbr:
نیتریل بوتادین رابر یا nbr لاستیک ضد روغن میباشد که در پمپ های روغنی استفاده میشود و با ترکیب سایر کائوچو ها میتواند خواص ضد ضربه پیدا کند.
الاستومر Cr:
کلروپرن ویا نئوپرن از جمله لاستیک های منحصر به فرد است که خواص ،حرارتی ،شیمیایی را دارد و با توجه به قیمت نسبتا گران این کائوچو در دستگاه ها و قسمت های خاص استفاده میشود.

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

اندیشه داران صنعت، از ۵ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۲ سال پیش ثبت کرده ... و ۲ هفته پیش به روز شده.

اندیشه داران صنعت
اندیشه داران صنعت
آگهی: کوپلینگ روتکس
اندیشه داران صنعت