برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
رضائی

packed column - پرکن کانجوگیت رینگ

packed column - پركن كانجوگيت رينگ

پرکن کانجوگیت رینگ : conjugate ring
پرکن هایلکس : packing heilex
پال رینگ پلاستیکی : pall ring
راشینگ رینگ : rasching ring
فلکسی رینگ : flexiring
رالو رینگ : ralu ring
جایگر تری پکس : jaeger tri-packs
پرکن و پکینگ های پلیمری و ترموپلاستیکی از مهمترین انواع پرکن ها می باشند که بیشتر در محیطهای آبی خورنده و در دماهای بالا ( تا دمای 160 درجه سانتیگراد ) و خصوصا در محیطهای اسیدی استفاده می شوند . این جنس بدلیل مرطوب شوندگی مناسب سطحی ، در سیستمهای آبی عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. این پرکن ها از جنس پلی پروپیلن دارای تحمل حرارت 100 درجه سانتیگراد و از جنس ترموپلاستیک تقویت شده ، دارای تحمل دمای تا 160 درجه سانتیگراد میباشند .

پال رینگ سایز 1 ، 1.5 و 2 اینچ
پرکن های پال رینگ
عمدتاً در کولینگ تاور ها ، برج های جذب ، دفع و اسکرابر و راکتور های شیمیایی و خصوصا در پالایشگاهها استفاده می شوند.این قطعات عمدتاً به عنوان افزایش دهنده انتقال حرارت و انتقال سطح استفاده می شوند . که با توجه به شرایط خاص که معمولا در دما و فشار بالا کار می کنند. باید از استحکام مکانیکی و مقاومت شیمیایی و حرارتی لازم برخوردار باشند . از این جهت این پرکن ها علاوه بر جنس های معمول پلاستیکی ( پلی اتیلن و پلی پروپیلن ) از جنس پلیمر های ترموپلاستیک تقویت شده و دیگر جنس های خاص و مقاوم نیز تولید می گردند که دارای تحمل حرارت بالا ، استحکام و ضربه پذیری خوب میباشند .
نوع راشینگ رینگ از اولین و پر مصرف ترین انواع پرکن های پلاستیکی است که بدلیل سادگی ساخت و قیمت پائین همواره مورد توجه بوده است و در اندازه های متنوعی ساخته می شود
نوع پال رینگ نوع بهبود یافته ای از پرکن های پلاستیکی راشینگ رینگ است که راندمان بسیار خوب و یکنواخت و نیز افت فشار کم در برج از ویژگی های آن است
پرکن های بیو بال ( کروی شکل ) ، زین اسبی برل و اینتالوکس نیز از دیگر انواع پرکن های پلاستیکی است و نوع بیو بال پلاستیکی دارای سطح ویژه بسیار بالائی میباشد و همچنین نوع پال رینگ آن راندمان بسیار خوبی دارد و و توزیع مایع مناسبی در برج ایجاد نموده و همچنین افت فشار کمی را در برج ایجاد مینماید.در مجموع این نوع پرکن ها در میان سایر انواع پرکن ها جزء بهترین نوع محسوب می گردند .

پرکن های پلاستیکی
پرکن های پلاستیکی در جنس های مختلفی مانند پلی پروپیلن وپلی اتیلن و ترموپلاستیک تقویت شده و پلی وینیل کلراید و... ساخته می شوند . این پرکن ها در سیستم های آبی و غیر آبی قابل استفاده می باشند . این پر کن ها به دلیل سبک بودن و قابلیت تولید در شکل های مختلف و پیچیده و ایجاد افت فشار کم در برج و نیز قیمت مناسب توجه زیادی را به خود جلب کرده اند . این پرکن ها در انواع مختلفی ساخته می شوند. pall ring , intalox saddle , telleratte , bio ball packing و غیره که از مهمترین آنها pall ring است .

پرکن های فلزی
این پر کن ها از پر مصرف ترین انواع پرکن ها میباشند که عمدتا در سیستم های غیر آبی و غیر خورنده کاربرد دارند .این پر کن ها که عمدتا از جنس فولاد کربن دار یا ضد زنگ ساخته می شوند .در فرایند هایی با محیط غیر خورنده و در دمای بالا بهترین انتخاب می باشند . از این جهت در اکثر برج های تقطیر مواد نفتی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات در محیط های قلیایی نیز به خوبی کار گرفته می شوند.از مشخصه های مهم این جنس از پر کن های استحکام مکانیکی خوب و ضخامت کم بدنه آنها است که باعث کاهش افت فشار در برج و در نتیجه افزایش ظرفیت برج شده و نیز استفاده از آنها را در برج های تحت خلا امکان پذیر میسازد .

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

رضائی، از ۱۸ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

... و ۳ هفته پیش به روز شده.

رضائی
رضائی
آگهی: packed column - پرکن کانجوگیت رینگ
رضائی