برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
محمدرضا هارونی

دستگاه رنگ استاتیک

دستگاه رنگ استاتيك

دستگاه رنگ استاتیک
دستگاه رنگ استاتیک که بنا به درخواست مشتری و فضای موجود طراحی می شود با دو هدف مورد استفاده قرار می گیرد:خشک کردن قطعات پس از شستشو و پخت رنگ.قبل از پاشش رنگ به سطح مورد نظر باید سطح آن به طور کامل خشک شده باشد که این کار را بوسیله یدستگاه رنگ استاتیک انجام می دهند.در نتیجه قطعات پس از شستشو وارد دستگاه رنگ استاتیک می شوند .پس از پاشش الکترواستاتیکی رنگ پودری ،قطعات به منظور ذوب و پخت رنگ وارد دستگاه رنگ استاتیک می شوند.از آنجایی که انواع متفاوت رنگ پودری دمای خاصی برای سیال شدن دارد لازم است که میزان دمای دستگاه رنگ استاتیک به طور پیوسته کنترل شود.در دمای معینی است که پودرها از یک طرف به سطح قطعه و از طرف دیگر به ذرات مجاور خود می چسبند.گرمایی که از طریق دستگاه رنگ استاتیک به سطح داده می شود باید یکنواخت باشد تا بتوان به سطح یکنواختی دست یافت،در نتیجه برای رسیدن به شرایط و محصولات ایده ال باید گردش هوای گرم دستگاه رنگ استاتیک به طور پیوسته تحت کنترل باشد.
دستگاه رنگ استاتیک در ابعاد و اشکال مختلف نسبت به حجم و تیراژ قطعه ساخته می شود ؛دستگاه رنگ استاتیک به صورت باکسی ،تونلی و یو شکل ساخته می‌شود .
بعد از زیر سازی و تمیز کاری ، پخت رنگ بعنوان اصلی ترین عامل رسیدن به پوشش و خواص مورد نظر قابل ذکر می باشد که این اقدام بواسطه ی دستگاه رنگ استاتیک انجام می شود و در واقع پخت ناقص(از نظر زمان یا دما)توسط دستگاه رنگ استاتیک روی پوشش نهایی تاثیر نامطلوبی می گذارد.
دمای پخت پایین یا زمان اقامت کم دردستگاه رنگ استاتیک به صورت نامناسب باعث ضعیف شدن مقاومتهای مکانیکی و شیمیایی رنگ و ظاهر نامطلوب رنگ می شود .
پخت با دمای بالا و زمان بیشتر از حد استاندارد نیز باعث مات شدن رنگهای براق و تغییر رنگ پوشش های پودری می شود .
لازم به ذکر است که یک پوشش استاندارد میتواند یک سطح سخت ، براق ، انعطاف پذیر و بسته به نوع رزین بکاررفته ، مقاومت در برابر خوردگی را ایجاد نماید
کوره رنگ با زمان تقریبی ۳۰-۲۶ min و حرارت حداکثر تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد قابلیت پخت منظم مطابق منحنی پخت انواع رنگهای پودر و مایع را دارا می باشد . دستگاه رنگ استاتیک در دماهای مختلف قابلیت خشک کردن و دفع حلال از رنگ و نیز پلیمریزاسیون رزین رنگهای سنتزی را دارد .
حرارتدستگاه رنگ استاتیک جهنمی یا آتش خانه تامین می گردد ، کنترل و تنظیم حرارتدستگاه رنگ استاتیک توسط دو دستگاه ترموستات الکترونیک قابل تنظیم و کنترل است . جهت جلوگیری از خروج هوای داخل دستگاه رنگ استاتیک از دو دستگاه پرده هوایی استفاده می گردد .
یکی از انواع دستگاه رنگ استاتیک ،دستگاه رنگ استاتیک باکسی است که در واحد هایی با ظرفیت تولید پایین تر مورد استفاده قرار می گیرند و از لحاظ سرمایه گذاری باید متذکر شد که به هزینه های پایین تری نیاز خواهد داشت.در این نوع ازدستگاه رنگ استاتیک فن های قدرتمندی هوای گرم را در طول دستگاه رنگ استاتیک به جریان می اندازد و در واقع انتقال گرما به قطعات از طریق گردش هوای گرم انجام می گیرد.انتقال قطعه بهدستگاه رنگ استاتیک ،بوسیله ی کانوایر ها انجام می گیرد.گرمای این دستگاه رنگ استاتیک به سه روش متفاوت انجام می گیرد:گرمای الکترونیکی،گرمای مستقیم بوسیله ی گاز و غیر مستقیم از طریق گازوئیل.تعداد و اندازه ی آن نیز بر اساس نوع نیازمندی تعیین می شود.
دستگاه رنگ استاتیک تونلی که یکی از انواعدستگاه رنگ استاتیک است، به دو دسته ی تفلن و رنگ پودر تقسیم می شوند که از جمله نمونه هایدستگاه رنگ استاتیک به موارد ذیل می توان اشاره کرد :
I-TYPE
U-TYPE
W-TYPE
شرکت حرارت سازه زنده رود در ساخت دستگاه رنگ استاتیک پیشگام است و در این زمینه به موفقیت های جدیدی دست یافته است.به طور کلی دستگاه رنگ استاتیک تونلی که یکی از انواع دستگاه رنگ استاتیک است برای هماهنگی با محیط به ابزار تخلیه کننده ی گاز نیاز دارد.
۱) مشخصات فنی دستگاه رنگ استاتیک به روش کانوایر تونلی :
به صورت تونلی قطعه به همراه کانوایر از یک طرف وارد شده و پس از طی حداقل ۱۲ متر با سرعت یک متر در دقیقه طول تونل را پیموده و از طرف دیگر خارج می شود که در این فاصله قطعه کاملا پخته شده و آماده بهره برداری می باشد.
۲) مشخصات فنی دستگاه رنگ استاتیک به روش کانوایری U شکل :
در این روش کوره به صورت U شکل ساخته می شود که قطعه همراه زنجیر وارد دستگاه رنگ استاتیک می شود و پس از طی مسیر حداقل ۹ متر طول دوباره از انتهای کوره رنگ دور زده و از کنار درب ورودی خارج می شود.
تفاوت این دو دستگاه رنگ استاتیک در این است : که در روش اول سالنی با طول زیاد مورد استفاده قرار می گیرد ، درصورتیکه در روش دوم به دلیل دور زدن قطعه نیاز به طول کمتر و عرض بیشتر

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

محمدرضا هارونی، از ۱۲ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۸ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ سال پیش به روز شده.

محمدرضا هارونی
محمدرضا هارونی
آگهی: دستگاه رنگ استاتیک
محمدرضا هارونی