برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
محمدرضا هارونی

کوره چوب خشک کنی

كوره چوب خشك كني

کوره های چوب خشک کنی
۱) ساختمان کوره: اولین بخش در ساخت کوره های چوب خشک کنی و یکی از مهمترین بخش ها می باشد که بر اساس مقدورات محیطی و محدودیت های متقاضیان و به منظور کاهش سرمایه گذاری اولیه و به حداقل رساندن هزینه های جاری و تعمیر و نگهداری ساخت کوره ها با ابعاد مختلف در دو حالت : الف)استفاده از مصالح ساختمانی قابل دسترس برای افرادی که مالک کارگاه می باشند و ب)به صورت پیش ساخته و قابل حمل و با استفاده از اسکلت فلزی و ساندویچ پانل برای امکان حمل و جابجایی. ساختمان تمامی کوره ها با عایق بندی مناسب برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. اسکلت این کوره ها با قوطی ۹۰*۹۰وعایق پشم سنگ دانسیته ۱۲۰میباشد.

کوره های چوب خشک کنی
۲) سیستم تأمین حرارت: با توجه به این که اغلب واحدهای صنایع چوب مستقر در کشور را کارگاه های متوسط و کوچک تشکیل می دهند و قاعدتاً یک یا حداکثر دو دهنه کوره استفاده می نمایند، هزینه تأمین حرارت از طریق دیگ بخار از نظر سرمایه گذاری اولیه و تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه نبوده و بدین لحاظ شرکت حرارت سازه زنده رود برای کاهش هزینه های یاد شده کوره ها را بر مبنای استفاده از هوای گرم طراحی نموده و ساخته است که به سرمایه گذاری به مراتب کمتری منجر شده و تعمیر و نگهداری آن نیز بسیار ساده تر و ارزان تر می باشد. و حامل انرژی میتواند کاز و یا کازوییل باشد و در قسمت زون حرارتی خروجی بر مبنای هر دو عامل محاسبه شده وکمترین پرت حرارتی را دارد.

کوره های چوب خشک کنی
۳) سیستم تأمین رطوبت: آنچه ادعای شرکت حرارت سازه زنده رود مبنی بر همگام بودن با علم روز دنیا در صنعت و علمی تر شدن صنعت را در این شرکت جامه عمل می پوشاند این بخش است.
بررسی و تحلیل جداول چوب خشک کنی معتبر و قابل اعتماد داخلی و خارجی برای خشک کردن انواع گونه های پهن برگ و سوزنی برگ، ایجاد رطوبت بیش از ۸۰% به صورت کنترل شده در داخل کابین کوره در مراحل اولیه خشک کردن چوب را الزامی دانسته و در صورتیکه رطوبت مورد نظر به خوبی تأمین نشود. باعث ایجاد ترک های مقاطع، ترک های سطحی و عمقی و بروز تنش و … در چوب می شود. بنابراین تأمین رطوبت در کوره های ساخت شرکت حرارت سازه زنده رود از طریق اسپری آب سرد و به صورت اتوماتیک طبق جداول و برنامه های مورد استفاده صورت می گیرد. و بسته به نوع چوب و حجم ان قابل تنظیم میباشد.

کوره های چوب خشک کنی
۴) سیستم تهویه: در حقیقت خشک کردن چوب با تغییرات دما و رطوبت نسبی داخل کابین کوره صورت می گیرد و در مراحل مختلف خشک کردن چوب و خصوصاً در فاز خشک کردن لازم است هوای مرطوب داخل کابین خارج گردد. اگر این عمل به موقع و به خوبی صورت نگیرد با توجه به شرایط مساعد هوای داخل کابین امکان رشد و توسعه قارچها روی چوب فراهم می گردد و از طرفی مدت خشک کردن چوب افزایش می یابد و در چنین شرایطی استفاده از کوره اقتصادی نخواهد بود. در کوره های ساخت شرکت حرارت سازه زنده رود تهویه هوای داخل کابین بوسیله دمپرها و به صورت کاملاً اتوماتیک و بر اساس جداول چوب خشک کنی مورد نظر انجام می شود که در هر چند دقیقه یک بار دمپرها هوای مرطوب را از فضای کوره خارج کرده و هوای گرم جایگزین خواهد شد که به بهتر و سریع تر خشک شدن چوب کمک می کند.

کوره های چوب خشک کنی
۵)سیستم گردش هوا: یکی دیگر از نقاط مثبت و متمایز کنندۀ این شرکت نسبت به سایر شرکتهای داخلی و بعضی از شرکت های خارجی سیستم گردش هوا می باشد.هواگرم بوسیله فن سانتر فیوژاز آتش خانه به داخل کوره دمیده میشود، زیرا که سرعت گردش هوا روی چوبهای دسته بندی شده از عوامل بسیار مهم در خشک کردن چوب است. چنانچه سرعت گردش هوا زیاد باشد. باعث افزایش خارج شدن رطوبت سطح چوب شده و تعادل بین رطوبت سنج و عمق چوب بهم خورده و باعث ترک خوردن و ایجاد تنش در چوب می شود و در صورتیکه سرعت گردش هوا کم باشد باعث تراکم رطوبت در بین دستک های چوب شده و امکان رشد قارچ ها را فراهم می نماید و لذا بهترین حالت ایجاد جریان هوا با سرعت متعادل بین کلیه دسته های چوب در تمام نقاط کوره است، بدین لحاظ شرکت حرارت سازه زنده رود با توجه به ابعاد کوره و به منظور خشک شدن متعادل بار کوره در تمام قسمتهای کوره از تعداد لازم فن های اکسیال با ابعاد و حجم هوا دهی متناسب و یا موتورهای مقاوم به حرارت و رطوبت استفاده کرده است و در عین حال امکان تغییر جهت به صورت نرم افزاری نیز پیش بینی شده است و جهت حرکت هوا طبق برنامه و به صورت اتوماتیک تغییر می نماید ودرنهایت گردش هوادر تمام نقاط کوره یکسان میباشد و فرآیند خشک شدن چوب ها یکسان ویکنواخت صورت میگیرد.

کوره های چوب خشک کنی
۶)تابلو کنترل و قدرت: یکی از قسمتهای سخت افزاری و نرم افزاری شرکت حرارت سازه زنده رود که باعث قابل رقابت بودن

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

محمدرضا هارونی، از ۱۲ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۸ سال پیش ثبت کرده ... و ۳ سال پیش به روز شده.

محمدرضا هارونی
محمدرضا هارونی
آگهی: کوره چوب خشک کنی
محمدرضا هارونی