برای جستجو، شروع به تایپ کنید ...
کانی کوبش

فروش کک متالوژی

فروش كك متالوژي

تولید کک متالوژی دانه بندی و بسته بندی در تمامی سایز ها

کک حاصل از حرارت دادن ذغالسنگ بدون حضور هوا تا دمای بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد و تحت زمان مشخص می باشد. با انجام این فرآیند مواد فرار موجود در زغال بصورت گاز خارج شده و ماده جامد سیاه ، متخلخل و سختی بنام کک باقی می ماند. در طی فرآیند کک سازی سختی، استحکام ، تخلخل و میزان کربن ثابت افزایش و میزان مواد فرار کاهش می یابد.کک یکی از مهمترین و گرانقیمت ترین مواد اولیه مصرفی در پروسه تولید آهن به روش کوره بلند می باشد بطوریکه به ازای تولید هر تن آهن خام در کوره بلند حدود ۰/۵ تن کک مصرف می شود و از آنجا که بیش از ۷۰ درصد فولاد دنیا از مسیر تولید آهن در کوره بلند تولید می شود کک اهمیت صنعتی و اقتصادی ویژه ای دارد.

در حال حاضر دو روش صنعتی کک سازی در دنیا استفاده می شود:

۱-کک سازی با بازیافت مواد شیمیایی: در این روش هوا از کوره های کک سازی خارج شده و حرارت لازم برای عملیات کک سازی از احتراق خارجی گازهای بازیابی شده از فرآیند کک سازی ، سوختن گاز تمیز کوره بلند و یا احتراق دو گاز مذکور تامین می گردد. در این روش زغالسنگ کک شو بعنوان ماده اولیه در کوره های عمودی استفاده شده و محصول کارخانه، کک و یک سری محصولات شیمیایی است که از گاز خارج شده از بستر زغال در طول کک سازی بازیافت می شود. محصولات شیمیایی شامل قیر، قطران، آمونیاک، بنزول، متانول، نفتالین، فنول، سولفات آمونیوم و …. می باشد.

۲-کک سازی با بازیافت حرارت: در این روش مقداری هوا به درون کوره های کک سازی وارد می شود تا محصولات فرار خارج شده از زغالسنگ را بسوزاند و در نتیجه حرارت لازم برای عملیات کک سازی تامین گردد. در این روش قابلیت استفاده از زغال های کک شو، نیمه کک شو و غیر کک شونده بعنوان ماده اولیه در یک بستر افقی وجود دارد که با استفاده از یک سیستم بازیافت حرارت، از گاز خروجی سلول های کک سازی که دمای بالایی دارد جهت تولید برق استفاده می شود لذا محصولات کارخانه کک و برق می باشد.

کک متالورژی

محصول کک بدست آمده از کوره های کک سازی دانه بندی شده و کک در دانه بندی های مختلف عرضه می شود. کک با ابعاد mm 80-25 برای تولید آهن در کوره بلند و دیگر دانه بندی ها در صنایع آگلومراسیون، کوره های ریخته گری، صنایع فروآلیاژها و صنایع قند و شکر قابل استفاده می باشد.

کک بدست آمده از کارخانه کک سازی کربن گستر با ابعاد mm 80-25 شرایط مناسب (از نظر اندازه دانه)را برای استفاده در کوره بلند داراست لذا به کک با این اندازه دانه که سایر مشخصات مورد نیاز جهت شارژ به کوره بلند را نیز داشته باشد کک متالورژی گفته می شود که باید شرایط زیر را در کوره بلند فراهم کند:

نزول و حرکت یکنواخت بار در کوره بلند
ایجاد کمتری ناخالصی ممکن
تولید بیشترین انرژی حرارتی
ایجاد بیشترین احیاء فلز
ایجاد نفوذپذیری مناسب برای جریان محصولات گازی و مذاب

شرکت کانی کوبش سنگریزه
همراه : 09122312073
تلفن : 33458634-023
تلفکس کارخانه : 33458634-023
فکس دفتر : 33458634-023
ایمیل : kani_kobesh@yahoo.com

بیش‌تر ...
خوب است بدانید:

کانی کوبش، از ۹ سال پیش عضو سایت ایستگاه است .

این آگهی را اولین بار ۹ سال پیش ثبت کرده ... و ۱ سال پیش به روز شده.

کانی کوبش
کانی کوبش
آگهی: فروش کک متالوژی
کانی کوبش